وزارت میراث‌فرهنگی پیشران فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و حتی دیانت است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشران فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و حتی دیانت است و در این باره پرچم‌دار است.

سید عزت‌الله ضرغامی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشران فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و حتی دیانت است و در این باره پرچم‌دار است. پیشتر به این سه حوزه کمتر توجه می‌شد، اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شده شاهد هستیم که این وزارتخانه شناخته شده است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقام معظم رهبری نیز تأکید و در این باره فرمایشات بسیار خوبی دارند. این در حالی است که عنوان توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع‌دستی در فصل ۱۷ قانون برنامه هفتم توسعه به‌عنوان فصلی جدید گنجانده شد که سیاست‌های کلی این برنامه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی، خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه ثبت جهانی آثار انجام شده و رتبه ما از جایگاه هفتم به جایگاه پنجم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترده‌ترین جامعه تولیدی در کشور حوزه صنایع‌دستی است. حدود ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که خانواده‌محور هستند. در حقیقت صنایع‌دستی مزیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار