ضرورت حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای و رعایت اصل بی‌طرفی مهمترین اصل در امر انتخابات چهاردهم به شمار می‌رود.

محسن حسین‌میرزایی اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌های هیات اجرایی ۷۹۵ شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش‌بینی شده است و از این تعداد شعبه اخذ رای ۵۷۴ شعبه ثابت و۲۲۱ شعبه سیار هستند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از تعداد کل شعب اخذ رای ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۴ شعبه روستایی پیش‌بینی شده است.

حسین میرزایی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد ستاد انتخابات استان، گفت: در زمان حاضر ۲۹ هیات اجرایی در این استان شکل گرفته است که از این تعداد ۱۲ هیات اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۷ هیات اجرایی نیز در مراکز بخش‌های مستقل تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه روند و فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی با همکاری هیات نظارت استان و شهرستان‌ها انجام شده است، اضافه کرد:۳۷۷ نفر در هیات‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری کار انتخابات را پیگیری می‌کنند.

حسین‌میرزایی بیان داشت: در زمان حاضر جانمایی شعب، معتمدین شعب، نمایندگان فرماندار و کاربران برابر قانون در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم انتخابات ۱۱ اسفند (دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری) و هشتم تیر (چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) هماهنگی و تعامل نزدیک و سازنده بین فرمانداران، بخشداران، اعضای هیات اجرایی با هیات‌های نظارت شهرستان و استان است.

حسین میرزایی شمار عوامل اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری شامل نمایندگان فرماندار، هیات‌های اجرایی، کاربران و نیرو‌های پشتیبانی را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی بیان کرد: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار راهبرد مهم تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود که همواره به عنوان یک اصل مهم مد نظر دست اندرکاران امر انتخابات در چهارمحال و بختیاری است.

حسین میرزایی با تاکید بر اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات هشتم تیر در استان فراهم شده است.

وی عمل به مر قانون، بی طرفی مطلق و نصب‌العین قراردادن تقوا از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات را عامل مهم برای جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت عنوان کرد.

حسین‌میرزایی گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و رعایت اصل بی‌طرفی مهمترین اصل در امر انتخابات چهاردهم به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: معلمان جزو گروه‌های مقبول جامعه هستند به همین علت انتظار می‌رود که برای ترغیب و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای تلاش بیشتری انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین همه افرادی که جایگاهی در جامعه دارند از جمله دانشگاهیان و طلبه‌ها باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم برای انتخاب اصلح براساس گفتمان امامین انقلاب اقدام کنند.

گفتنی است؛ شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار