امام جمعه قزوین:

کاندیدا‌ها اخلاق مداری شهید جمهور را الگوی کار خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کاندیدا‌های انتخاباتی اخلاق مداری آیت الله شهید رییسی را باید در عرصه رقابت به عنوان یک الگو مورد توجه قرار دهند چرا که ایشان اثر اخلاقی خود را برجای گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: کاندیدا‌های انتخاباتی باید از هرگونه حرمت شکنی و تهمت‌ها دوری و اخلاق مدارانه، رفاقت‌ها را تحکیم بخشند.

وی با بیان اینکه هر قدر جلوتر می‌رویم به وظیفه مهم اجتماعی، اخلاقی و ایمانی یعنی انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم که همه باید با برادری، محبت و رعایت ادب و آداب در برگزاری آن اثربخش باشیم، اضافه کرد: علی رغم وجود برخی کارشکنی و دشمنی‌ها برای مشارکت نکردن مردم، بایستی با حمایت آفرینی خود کاری کنیم تا دشمنان از اینکه بخواهند به کشور ما، اقتصاد و امنیت آن سوءنیتی داشته باشند، مایوس و پشیمان شوند.

به گفته امام جمعه قزوین، حضور در انتخابات یک وظیفه همگانی است و باید به بهترین شکل ممکن در برگزاری آن هم آحاد جامعه تلاش و کوشش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه بیان کرد: در ایام حج و برائت از مشرکین قرار داریم و بایستی نفرتمان را نسبت به جنایت‌های مستکبران عالم و صهیونیست‌ها و مکاران علیه دین نشان دهیم و شعار‌های نماز جمعه نیز باید به صورت برجسته و براساس فرموده مقام معظم رهبری مطرح شود.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام باقر (ع) افزود: شیعیان باید همیشه به شعایر الهی توجه داشته باشند و با مودت و دوستی و یاری در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به در پیش بودن روز عید قربان، خاطرنشان کرد: این عید روزی است که فقط قلب پاک و سالم اهل ذکر و ایمان به کار می‌آید و قلب دروغین، با نفاق، کینه ورزی و توطئه گر نسبت به خلق خدا ارزش ندارد، بلکه خداوند صداقت و محبت می‌خواهد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: نماز عید قربان نیز سال‌ها است که باشکوه هر چه تمام و به همت مومنان این شهر برگزار می‌شود و امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این نماز در سطح شهر‌های خود باشیم چرا که با برگزاری هر نماز اعلام آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) به حساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز قیام انقلاب اسلامی ایران به قیام جهانی تبدیل شده است، بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ در همه جای دنیا زیر گوش مستکبران آمریکایی و صهیونیستی همان فرمانی را فریاد می‌زند که زمانی در مدرسه فیضیه بلند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به دهه امامت و ولایت، گفت: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی است برای تبیین ولایت و امامت در عصر غیبت که مروجان دینی شهر به دنبال آن هستند به طوری که معرفت افزایی نسبت به سال‌های گذشته وضع بهتری یافته است.

وی به روز جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان طی ۲ هفته گذشته نگران محصولات خود بابت خشکسالی بودند، اما خداوند جلوی این خسارت را با بارش‌های فراوان گرفت و بحران‌ها نیز کاهش یافت، باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که گندمی که خداوند داده حق دیگران در آن دخیل است و باید هوای مستضعفان را داشته باشیم.

امام جمعه قزوین ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، افزود: روز بسیج اساتید دانشگاه به مناسبت شهادت این شهید صورت گرفت، استادانی که همواره راه شهید چمران را ادامه می‌دهند.

امام جمعه قزوین شهادت شهیدان بخارایی، امانی، هرندی، نیک نژاد و پدر شهید انصاریان را در تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: شهیدان همواره تلاش کردند تا امروز مردم پای مباحث دینی بنشینند و نظام اسلامی پرقدرت باقی بماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.