امدادرسانی آب منطقه‌ای به منطقه سیل‌زده جاده چالوس

امدادرسانی آب منطقه‌ای به منطقه سیل‌زده جاده چالوس در حال انجام است.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات بازگشایی رودخانه و پاکسازی نقاط سیل‌زده در جاده چالوس از صبح امروز و بلافاصله با فروکش کردن سیلاب آغاز شد و همکاران ما همراه با نیرو‌های فنی سایر دستگاه‌های مرتبط مشغول فعالیت برای عادی‌سازی مسیر تردد هستند.

او با بیان این‌که پیش‌بینی طغیان رودخانه چالوس و وقوع سیل در این محور شده بود و هشدار‌های لازم نیز در این زمینه صادر شد، افزود: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیل در مناطق و محور‌های کوهستانی مازندران به ویژه جاده چالوس، بلافاصله پس از مناسب شدن شرایط جوی و فروکش کردن سیلاب نیرو‌های فنی و امدادی شرکت با ماشین‌آلات مورد نیاز برای بازگشایی مسیر رودخانه و بهسازی مسیر‌های تردد مردم در محل وقوع سیل حاضر شدند.

داوودیان گفت: در حال حاضر همکاران ما همراه با تیم‌های امدادی از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هلال احمر و بسیج در محدوده سیل‌زده جاده چالوس حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: بارش‌های شدید شب گذشته در منطقه دزدبن جاده چالوس مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و به برخی زیرساخت‌ها خسارت زد. همچنین سه دستگاه خودرو نیز که در مسیر سیلاب متوقف بودند طعمه سیل شدند که خوشبختانه سرنشین نداشتند.

داوودیان، مقطع‌برداری و مستندنگاری اطلاعات این سیل امروز و با فروکش کردن سیلاب توسط نیرو‌های دفتر مطالعات پایه این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از احتمال وقوع سیل در ارتفاعات حوضه آبریز هراز نیز خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امشب در ارتفاعات حوضه آبریز هراز به ویژه منطقه بلده شاهد بارش شدید و راه افتادن جریان‌های سیلابی باشیم. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که بومیان، مسافران و همه اقشار مردم تا فردا از حضور در حاشیه رودخانه، مناطق دامنه‌ای و مسیل‌ها خودداری کنند تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.

داوودیان با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و همچنین هشدار کارگروه مدیریت شرایط اضطرار شرکت آب منطقه‌ای مازندران، افزود: متاسفانه هنوز حساسیت و توجهی که باید جامعه و اقشار مختلف مردم به این هشدار‌ها داشته باشند دیده نمی‌شود و با وجود پیش‌بینی و اعلام شرایط پرخطر، باز هم شاهد بروز حوادث برای برخی هم‌میهنان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.