ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ژاپن معرفی شود

سفیر ژاپن در ایران گفت: برای توسعه همکاری‌های ژاپن و چهارمحال و بختیاری از توان ۲ سازمان بین‌المللی ژاپنی بهره‌گیری می‌شود و ظرفیت‌های این منطقه در نمایشگاه ژاپن معرفی شود.

تسوکادا تاماکی (Tamaki Tsukada) در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی تاکید کرد: پیشنهاد‌های فعالان اقتصادی این استان به سازمان تجارت خارجی و سازمان همکاری بین‌المللی ژاپن ارائه می‌شود.

وی افزود: نقش سازمان تجارت خارجی (جترو) ژاپن به‌عنوان یک مرکز تجاری نخستین نقطه تماس فرصت تجاری از طرف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری پی‌گیری می‌شود.

وی ایجاد همبستگی تجاری بین ایران و ژاپن را مهم‌ترین اقدام سازمان تجارت خارجی (جترو) دانست و افزود: ارتقای گردشگری استان از طریق حفظ جنگل مورد توجه قرار می‌گیرد.

ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ژاپن معرفی شود

تسوکادا تاماکی بزرگ‌ترین مسیر جایکا را همکاری فناوری اعلام و تصریح کرد: جایکا در تهران دفتر دارد و من در خصوص توسعه همکاری‌های حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری با آنان مذاکره می‌کنم.

وی فعالان اقتصادی ایران را دارای سه ویژگی خاص دانش، خوب کار کردن و مقاومت دانست و یادآور شد: این ویژگی‌ها باعث شده است که ایران در خاورمیانه صنعت خودروسازی داشته باشد.

سفیر ژاپن خودروسازی را صنعتی در سطح بالا دانست و اظهار داشت: این صنعت همچنین منابع نیروی انسانی سطح بالایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شهر اوکازا ژاپن در سال ۲۰۲۵ گفت: هم‌اکنون با وزارت امور خارجه ایران و سازمان نمایشگاه بین‌المللی ایران برای حضور شما در این نمایشگاه در آخرین مرحله مذاکره هستیم.

تسوکادا تاماکی تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد نتیجه این مذاکرات تا پایان میلادی به نتیجه برسد و در صورت حضور ایران روابط تجاری اقتصادی ژاپن و ایران بهبود می‌یابد.

چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی داردظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ژاپن معرفی شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مطلوبی دارد.

شهرام زارع بادام چهارمحال و بختیاری را جزو بهترین تولیدات بادام دنیا اعلام و تاکید کرد: بادام این استان به‌طور غیرمستقیم از طریق هندوستان به ژاپن صادر می‌شود، به‌همین منظور درخواست می‌شود رایزن بازرگانی ژاپن به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد معرفی شود تا این مشکل رفع شود.

وی با اشاره به صادرات غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران در طول سال افزود: چهارمحال و بختیاری در زیرمجموعه پتروشیمی و مشتقات نفتی تولید اوره دارد که به‌عنوان مواد اولیه پلاستیک، نایلون، نایلکس و پی. وی. سی. (PVC) ژاپنی استفاده می‌شود و باید صادرات آن از ایران به ژاپن مستقیم شود.

زارع تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری فهرست محصولات کیفی و کمی دارای رتبه بالا در کشور را به سفیر ژاپن ارائه می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari/pebdeni
۱۶:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
لزوم ساخت کارخانه خودروسازی و همچنین خودروهای تمام برقی با همکاری نیسان و تویوتا در کنار کارخانجات ورق خودرو غرب آسیا در با م ایران ،چهارمحال بختیاری لازم و ضروری بنظر می‌رسد
امیدوارم مسولان و نمایندگان استان و کشور بفکر باشند
ساخت کارخانه خودروسازی در کنار ورق خودرو غرب آسیا بسیاری از هزینه ها و جابجایی ها را کاهش خواهد داد
آخرین اخبار