لزوم معرفی رسمی روسای ستاد کاندیدا‌ها در استان کرمانشاه

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ کاندیدایی بصورت رسمی رییس ستاد انتخاباتی خود را در استان مشخص نکرده، گفت : درخواست ما از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری این است که هرچه سریعتر روسای ستاد خود را در استان انتخاب کنند.

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۴ خرداد) با اشاره به شروع تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم معرفی رسمی روسای ستاد کاندیدا‌ها در استان گفت : تاکنون هیچ کاندیدایی بصورت رسمی رییس ستاد خود را در استان مشخص نکرده است.

وی افزود: در فضای مجازی برخی اسامی بصورت غیررسمی اعلام می‌شود، اما این اسامی در صورتی که به ستاد انتخابات استان ابلاغ شود، رسمیت پیدا می‌کند.

وی گفت: درخواست ما از کاندیدا‌ها این است که هرچه سریعتر روسای ستاد خود را در استان انتخاب کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان برپایی ستاد‌های تبلیغاتی در استان فراهم است، گفت: جهت رفاه حال مردم و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی، راه اندازی ستاد در برخی مناطق کرمانشاه از جمله میدان فردوسی، میدان آیت الله کاشانی، محدوده چهارراه مدرس تا میدان انقلاب، محدوده چهارراه نوبهار تا چهارراه سی متری دوم، محدوده میدان هفده شهریور تا چهارراه نوبهار و میدان مسکن ممنوع است.

وی با تاکید بر لزوم اخلاق مداری در تبلیغات گفت: خوشبختانه جامعه در بحث‌های سیاسی به بلوغ خوبی رسیده و امروز مردم فرق تخریب و تبلیغ را به خوبی می‌فهمند و عملا تخریب امروزه به یک ضدتبلیغ تبدیل شده است و کاندیدایی که بخواهد با تخریب دیگر کاندیدا‌ها برای خود تبلیغ کند، عملا در افکار عمومی جایگاهی ندارد.

شعبانی گفت: خوشبختانه کاندیدا‌های این دوره اخلاق مداری را سرلوحه قرار داده اند و انتظار داریم طرفداران آنها هم همین رویه را در پیش گیرند.

شعبانی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به شکل دستی برگزار می‌شود، گفت: بخش احراز هویت در انتخابات به شکل الکترونیکی است، بنابراین افراد می‌توانند هم با شناسنامه و هم با کارت ملی در انتخابات شرکت کرده و رای دهند و درج مُهر در شناسنامه حذف شده است.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان هفته تمام تعرفه‌ها به استان تحویل می‌شود، گفت: تعداد تعرفه‌ها طبق دوره‌های گذشته همواره ۲۰ درصد بیش از جمعیت واجدین شرایط است.

وی با بیان اینکه در این دوره ۳۲ هزار نفر مجری انتخابات هستند، گفت: جهت صحت و سلامت انتخابات، بازرسین هیات بازرسی و ناظرین شورای نگهبان در پای صندوق‌ها حضور دارند.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم که هر چهار صندوق تحت نظارت یک بازرس قرار گیرد و در هر صندوق پنج ناظر شورای نگهبان حضور خواهند داشت.

شعبانی عنوان کرد: علاوه بر اینها تمام کاندیدا‌ها می‌توانند نماینده‌های خود را به شورای نگهبان معرفی کرده تا در شعب اخذ رای نماینده آنها حضور یافته و ناظر باشد.

وی با اشاره به حساسیت این دوره انتخابات گفت: ایران در یک بزنگاه تاریخی قرار داشته و در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود در دنیا است و در این شرایط حساس چشم دنیا به انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: در این شرایط برای اینکه به جایگاه اصلی خود در جهان برسیم باید مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای رقم بخورد و این مشارکت پیامی قدرتمند برای همه جهان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما امروز یک کشور تنهای مجزا نیستم و چشم امید بسیاری کشور‌ها به ایران است و این مشارکت پیام دومی که دارد این است که دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس می‌کند.

وی افزود: این انتخابات و مشارکت در آن فارغ از هر نتیجه‌ای که داشته باشد، موضوع پایبندی به نظام را نشان می‌دهد و هر رای در انتخابات یک «آری» به جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در این دوره انتخابات گفت: خوشبختانه همه طیف‌ها و جریانات سیاسی در این دوره کاندیدایی دارند و همین امر بستر لازم برای رقابت و مشارکت حداکثری را رقم زده است.

شعبانی گفت: در خصوص امنیت هم به یاری خداوند، امنیت مطلوب برقرار بوده و هیچ مشکل و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد. در بحث سلامت انتخابات هم با حضور و نظارت تعداد زیادی از ناظران، بازرسان و نمایندگان کاندیدا‌ها قطعا سلامت انتخابات تامین می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه دولت در این انتخابات کاندیدایی ندارد، گفت: تمام تاکید وزیر کشور این است که سلامت انتخابات حفظ شده و ما مجری بی طرف انتخابات باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.