۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری فاضلاب در آذربایجان‌غربی هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طراحی، احداث و تکمیل شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در استان طی سه سال گذشته به همت دولت سیزدهم هزینه شده است.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طراحی ۲۴۱ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان در سه سال گذشته انجام شده، گفت: این شبکه‌ها و خط انتقال در شهر‌های ارومیه، گلمان، مهاباد، خوی و سردشت طراحی شده و از این میزان، تاکنون ۸۰ کیلومتر اجرایی شده و به اتمام رسیده است.

وی اعتبارات مصوب عمرانی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش فاضلاب در سه سال گذشته را ۸ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: از این میزان، ۴ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال در اجرای طرح‌های فاضلاب در سطح استان جذب شده است.

اشرفی اضافه کرد: احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ O ۲۴ شهرستان میاندوآب با ظرفیت ۲۰۰ لیتر برثانیه و بهره برداری از ۲ واحد لیفت فاضلاب با ظرفیت ۳۳ لیتر بر ثانیه از جمله طرح‌های اجرا شده طی پارسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این مدت همچنین عملیات مربوط به لایروبی و تخلیه لجن‌های تصفیه‌خانه فاضلاب بوکان، بهره‌برداری مستمر از ۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال در ۱۲ شهر و ۲ روستای استان، بهره‌برداری مستمر از ۱۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری انجام شده است.

اشرفی در ادامه گفت: بهره برداری از ۲ واحد تصفیه‌خانه روستایی، اصلاح خط انتقال فاضلاب به قطر هزار و ۲۰۰ میلی متر زیرپل تقاطع ابوذر ارومیه به طول یک کیلومتر و تعمیرات اساسی هواده‌های تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان نیز در این مدت زمانی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.