مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تولید نهال در این شهرستان بیش از نیم قرن سابقه دارد و در حال حاضر ۶۴ سال از اولین تولید انبوه در این بخش می‌گذرد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاریخچه تولید نهال در این شهرستان به سال ۱۳۳۹، همزمان با تأسیس مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان، بر می‌گردد و نهالکاران میاندوآب در تولید نهال، مهارت و تخصص ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به نقاط مختلف کشور و کشور‌های همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: این شهرستان با ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول مهم توسعه‌ای در کشور است.

مقدم اظهار کرد: ۶۰ واحد از نهالستان‌های شهرستان موفق به اخذ مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور شده است که امسال ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار مجوز نهالستان را تمدید کرده اند.

وی تاکید کرد: تولید نهال یکی از مولفه‌های مهم در ایجاد اشتغال و اقتصاد شهرستان محسوب می‌شود، به طوری که حدود هزار نفر به طور مستقیم، در این زمینه اشتغال دارند و سالیانه از این محل ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد عاید نهالکاران شهرستان می‌شود.

وی در ادامه گفت: در راستای دانش بنیان کردن تولید نهال و اجرایی سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی با کیفیت بالا، برای ۳۰ واحد از نهالستان‌ها مجوز لازم صادر شده  و نهال پایه رویشی در تمامی نهالستان‌های مجوزدار میاندوآب عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب خواستار تسهیل در روند راه اندازی منطقه اقتصادی و نمایشگاه دائمی عرضه نهال در شهرستان میاندوآب و عضویت نهالکاران این شهرستان در صندوق حمایت از تولید نهال کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.