رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان به ۴۷ درصد رسیده که باید اقدامات گسترده‌ای در این راستا در دستور کار باشد.

حنیف سلامت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده که طبق آمار، شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان به ۴۷ درصد رسیده که آماری قابل توجه در استان به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: این طرح از سال ۱۳۸۴ در این شهرستان کلید خورده و برای مقاوم‌سازی این تعداد مسکن روستایی تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت و به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد در ادامه گفت: تاکنون تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار مهاباد دارای طرح هادی شده‌اند و طرح بازنگری در این بخش نیز در ۴۹ روستا به اجرا درآمده که مقدمه‌ای مهم برای بهسازی مساکن روستایی است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات وام‌های مقام سازی و شرایط آن طی امسال ادامه داد: این تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان احداث مسکن در روستاها، شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی اختصاص خواهد یافت.

به گفته سلامت، افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند و روستاییان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی، برای ساخت منزل استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.