برات امیری گفت: با پایان کار یک مرحله دیگر از ساماندهی مسیل کال پسته در محدوده جوادیه بجنورد، مجموع طول ساماندهی شده این مسیل به چهار هزار و ۱۰۰ متر رسید.

 برات امیری، هدف از اجرای این طرح را هدایت سیلاب‌های ناگهانی شهر بجنورد به خارج از شهر و ایمن سازی مناطق مجاور این مسیل در برابر سیلاب‌ها عنوان کرد و گفت : بخش‌های مهم این مسیل به طول ۱۴ کیلومتر مطالعه شده که دوهزار و ۳۰۰ متر آن در خارج از محدوده شهر بجنورد و بقیه در داخل این شهر قرار دارد و تاکنون چند بار لایروبی و بازگشایی شده است.

امیری گفت : با دیواره سازی و ساماندهی این مسیل، از تخریب دیواره‌ها در سیلاب‌های بعدی پیشگیری می‌شود و با ساماندهی ۳۴۰ متر طی چندماه اخیر، تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ متر از این مسیل ساماندهی و دیواره سازی شده است.

او  گفت: با اجرای کامل ساحل سازی در دو طرف مسیل و تکمیل کف‌سازی، قابلیت هدایت سیلاب با حجم ۲۴۰ متر مکعب برثانیه وجود خواهد داشت که برای هدایت سیلاب‌هایی با دوره بازگشت ۵۰ ساله طراحی شده است.

شهر بجنورد به لحاظ موقعیت مکانی در میان ارتفاعات قرار گرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می‌کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، لایروبی و ساماندهی این مسیل‌ها به صورت ویژه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

برچسب ها: لایروبی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.