جامعه قرآنی خواستار طرح پرسش‌های قرآنی در تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری شد

جامعه قرآنی کشورمان طی بیانیه‌ای خواستار طرح پرسش‌های قرآنی در برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری شد.

جامعه قرآنی کشورمان در بیانیه‌ای با موضوع چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواستار طرح پرسش‌های قرآنی برای اولین بار در برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در چند محور شد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به این که قرآن کریم، مبنای حکمرانی انقلاب اسلامی ایران و شامل عالی‌ترین و کارآمدترین مدل‌ها و روش‌های مدیریتی و حکومتی است، ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی و پیش‌بینی سازمان صدا و سیما نسبت به طرح پرسش‌های قرآنی برای اولین بار در برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی، محور‌های ذیل پیشنهاد می‌شود:

- ضرورت حکمرانی شایسته در کشور بر اساس مؤلفه‌های قرآن کریم

- راهکار‌های پیشنهادی توسعه نظام سازی قرآنی در کشور

- برنامه‌های پیشنهادی جهت ایجاد و فراگیری گفتمان غالب قرآنی به‌ویژه نخبگان علمی و کارگزاران دولت

- بسته برنامه پیشنهادی برای ایجاد و گسترش دیپلماسی بر مبنای تعالیم قرآن کریم

- برنامه‌های پیشنهادی برای مقابله با قرآن ستیزی و نشر معارف ناب اسلامی در جهان به‌ویژه در کشور‌های اروپایی.

در ادامه بیانیه جامعه قرآنی آمده است: انتخابات ریاست جمهوری با هدف سپردن سرنوشت کشور در تمامی حوزه‌های مدیریتی و به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های گزینش نخبگان سیاسی در دنیای امروز شناخته می‌شود. از این رو یکی از رویداد‌هایی است که با توجه به تاثیرات درون و برون‌مرزی آن، نیاز به نقش آفرینی همه گروه‌های مرجع دارد. طبیعی است که فعالان قرآنی کشور که شامل طیف عظیمی از معلمان، اساتید، قاریان، حافظان و پژوهشگران فرهیخته و بصیر است، باید برای شکل‌گیری یک انتخابات پرشور و سالم تلاش نمایند.

جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن کریم و با هدف تشکیل حکومت قرآنی شکل گرفته است و بر همین اساس، ناگزیر حاکمان آن نیز بایستی شخصیتی مطابق با آموزه‌های ناب این ودیعه الهی داشته و بتوانند با اتخاذ رویکرد‌های قرآنی مسائل کشور را راهبری و مدیریت نمایند.

در این بیانیه همچنین آمده است: تطابق شاخص‌های یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی با مبانی قرآن کریم برای دستیابی به جامعه مطلوب در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد، اما پیش از تبیین شاخص‌ها، حضور حداکثری مردم در این برهه حساس و تاریخ‌‍ساز موضوعیت و اولویت دارد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است. همانطور که فرمودند؛ «حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان (خدمت) است.» و ان‌شاءالله جامعه قرآنی با ترویج مبانی الهی و ربانی و القای حس امید در دل و جان ملت عزیز ایران، نقش تعیین کننده‌ای را در این زمینه خواهند داشت.

جامعه قرآنی کشور تاکید کردند: ما به دنبال حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستیم و با هیچ کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی پیمانی نبسته‌ایم و ملاک انتخاب ما، شاخص‌های مورد نظر ولی امر مسلمین می‌باشد. همچنین رعایت اخلاق مبتنی بر تعالیم قرآن کریم در تبلیغات به‌ویژه در مناظره‌ها، پرهیز از تلاش‌های ناصواب برای کاهش اعتبار رقبا و اولویت دادن منافع ملی بر منافع گروهی، مورد انتظار است.

در ادامه بیانیه آمده است: از آنجا که مقام حکومت، از مهم‌ترین امانات الهی است و در حدیث معروف از امام باقر و امام صادق (ع) در تفسیر آیه ۵۸ سوره نساء آمده است «ولایت و حکومت را به اهلش بسپارید.» لازم است همه آحاد جامعه برای انتخاب یک رئیس جمهور «فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی» دقت نظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.