مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد

پرداخت بیش از ۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج در ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از پرداخت ۶ هزار و ۶۰۱ فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

شهاب شهبازی در آیین تجلیل از موثرترین عرصه جمعیت و فرزندآوری هنرمندان و ورزشکاران استان ایلام، با بیان این که هنرمندان و ورزشکاران ۲ بخش تاثیرگذار در حوزه اجتماعی هستند، اظهار کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری وظیفه‌ای مهم و فرا دستگاهی است.

وی با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان ایلام هفت هزار و ۱۹۰ نفر بوده است، گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار و ۶۰۲ فقره تسهیلات ازدواج در این استان پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸۹ نفر نیز در صف پرداخت تسهیلات ازدواج هستند، یادآور شد: بر این اساس ۹۱.۸ درصد از متقاضیان، تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند.

شهبازی در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای جوانی جمعیت، افزود: به گفته کارشناسان میانگین سن جمعیت کشور وارد میانسالی شده و ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری انجام شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل برنامه‌های متنوعی برای جوانان در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی کرده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی از جمله اقدامات دولت در راستای توجه به قشر جوان بوده و در دولت سیزدهم ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.