برگزاری دومین جشنواره کوک چهارم در قزوین

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره کوک چهارم با هدف اجرای نمایش و ترویج جلوه‌های اخلاق برای دومین مرتبه در شهر قزوین برگزار شد.

حسین برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز به کار دومین جشنواره کوک چهارم در قزوین برگزار شد، گفت: جشنواره عکس و فیلم کوتاه کوک چهارم از چهره‌های هنری سراسر کشور دعوت کرده تا در موضوعاتی مانند کسب و رزق حلال، یاریگیری در اداره شهر، همدلی و مهرورزی، احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط شهری، شور و نشاط در محله، حفظ محیط زیست شهری و حفظ اعموال عمومی آثار خود را در قالب فیلم کوتاه یا عکس ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کوک چهارم تا پایان خردادماه جاری است، اضافه کرد: تیرماه امسال آثار ارسالی بررسی شده و اختتامیه این آثار نیز در آذر ماه سال جدید برگزار خواهد شد.

برجی با بیان اینکه طرح جشنواره کوک چهارم در استان قزوین برنامه ریزی شده است، اما اکنون از سراسر کشور آثار دریافت می‌کند، اضافه کرد: تاکنون ۴۵ استان به این جشنواره اثر ارسال کرده اند که شامل ۱۱ اثر از تهران، ۹ اثر از نفر، سه اثر از شیراز، ۲ اثر از قم، ۲ از اردبیل، ۲ اثر از اهواز، سه اثر از سمنان، ۲ اثر از کرج، ۲ اثر از رشت، ۲ اثر از گناباد و یک اثر برای هرکدام از استان‌های کرمانشاه، کرمان، ایلام، همدان، بندرعباس زنجان است.

به گفته این مسئول، فلیم نامه‌های برگزیده شده این جشنواره به کمک کارگردانان ساخته و در مدارس، همایش‌ها و جشنواره‌های دیگر به نمایش گذاشته می‌شود تا فرهنگ شهروندی در جامعه ترویج یابد.

برجی ضمن بیان اینکه هنر فیلم سازی اثرات بسیار عمیقی بر فرهنگسازی در موضوعات مختلف دارد، افزود: سعی داریم تا طرح هفت سنگ (روزشمار فرهنگی- ورزشی استان) را در آثار این جشنواره در نظر داشته باشیم تا موضوعات شهروندی، گردشگری و خانواده و سلامت نیز مطرح شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که ۵۰ ایده شامل فیلم نامه و عکس به جشنواره امسال راه یابد.

به گفته وی، علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۱۸۰۸۷۶۹۷ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.