ارائه خدمات دامپزشکی رایگان در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: کلیه کشتارگاه‌های دام استان در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا در روز عید قربان فعال بوده و به صورت رایگان در خدمت عموم مردم می‌باشند.

مهدی جلوخانی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ذبح دام در معابر عمومی، مخاطرات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی به همراه خواهد داشت، در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب کریمه – کنگو که فاقد علائم بالینی در دام بیمار می‌باشد، حجاج که قصد ذبح دام در روز عید سعید قربان دارند دام‌های خود را در کشتارگاه ذبح کنند.

وی افزود: در روز عید سعید قربان ۳۱ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی متشکل از کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی در سطح استان، نظارت‌های بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان به عموم مردم ارائه می دهند.

جلوخانی اضافه کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده، کلیه کشتارگاه‌های دام استان در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا در روز عید سعید قربان فعال بوده و به صورت رایگان در خدمت عموم مردم می‌باشند و اکیپ‌های دامپزشکی نیز یک روز قبل از عید سعید قربان تجهیز و سازماندهی می‌شوند تا از ساعات اولیه روز عید، خدمات رسانی به عموم مردم را آغاز کنند.

شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان قزوین به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هم استانی‌های محترم می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.