اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ‌برای شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: با توجه به شعار سال برنامه‌ای تدوین کردیم که دارای ۸ محور است و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به این مهم و برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم.

محمد صادق خیاطیان در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارد اظهار داشت: با حمایت‌های ملی و استانی، رشد ۲ برابری این شرکت‌ها را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به اینکه در کشور ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال است گفت: این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند و صندوق نوآوری و شکوفایی سعی در توزیع عادلانه خدمات در استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری در استان مطلوب است اضافه کرد: این استان افزون بر ۵۷ شرکت دانش‌بنیان دارد که در همین سفر ۴۷ میلیارد تومان اعتبار از صندوق نوآوری برای این شرکت‌ها مصوب شد که این تسهیلات به‌زودی پرداخت می‌شود و بخشی از آن در این چند روز پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد: امنیت غذایی، میگو و پرورش ماهی از اولویت‌های استان است که با توجه به آن حمایت خواهیم کرد.

خیاطیان گفت: با توجه به شعار سال برنامه‌ای تدوین کردیم که دارای ۸ محور است و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به این مهم و برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم که از سیاست‌های عمومی محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: سیاست‌های اولویت دار نیز در سه محور تکنولوژی و نیاز محور است که صندوق نوآوری برنامه‌ریزی کرده در حوزه تکنولوژی سه اولویت هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و زیست فناوری، در حوزه مسئله محور اولویت امنیت غذایی، انرژی با تاکید بر بهره‌وری انرژی و حوزه آب و محیط زیست را در نظر گرفته است تا صندوق از آنها حمایت کند.

فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در استان بوشهر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز با بیان اینکه ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری داریم خاطرنشان کرد: از این شمار ۵۷ شرکت دانش‌بنیان در استان داریم که در این شرکت‌ها افزون بر یک‌هزار محصول تولید می‌شود و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ اشتغال فراهم شده است که در زمینه‌های مزیتی استان مانند دریا، اقتصاد دریا محور، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، زیست فناوری، فناوری‌های نوین، سلامت فعالیت دارند.

دشتی افزود: هم اکنون گردش مالی این شرکت‌ها ۲ هزار میلیارد تومان و ارزآوری در صادرات محصولات آنان به کشور‌های حوزه خلیج فارس و روسیه بیش از یک میلیون یورو است.

وی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از صندوق‌های بزرگ دولتی کشور است که وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد که در این سفر و بازدید افزون بر ۴۷ میلیارد تومان حمایت مالی و توسعه تسهیلاتی برای این شرکت‌ها مصوب شد که افزایش مبالغ حمایتی را داشته‌ایم تا تولیدات خود را سریع‌تر به بازار برسانند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این حمایت در سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، تامین تجهیزات و مواد اولیه است علاوه بر آن پارک علم و فناوری برای اینکه واحد‌های فناور و باقیمانده را به شرکت دانش‌بنیان نوپا نزدیک کند اعتبار توانمندسازی پارک را در زمینه مشاوره، آموزش ۲ برابر کرده که صندوق نوآور آن را رقم زد.

افزایش سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر

دشتی اظهار داشت: با توجه به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان سرمایه ثبتی آن پایین بود برای ارتقای آن در تلاشیم که سرمایه ثبتی را به بیش از ۵۰ میلیارد تومان برسانیم.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در ادامه سفر خود بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر را در برنامه خود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.