وزش باد، رعد و برق و رگبار پراکنده در نقاط مختلف

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به رگبار و رعد و برق‌های قابل توجهی که طی روز‌های اخیر و خصوصا شب گذشته در استان شاهد بودیم، گفت : به نظر می‌رسد پیک این رگبار‌ها را پشت سر گذاشتیم.

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به امواج ناپایداری که طی روز‌های اخیر جو استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث وزش باد، رعد و برق و رگبار پراکنده در نقاط مختلف استان شد، گفت : پیک فعالیت این امواج را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: احتمال وقوع چنین ناپایداری‌هایی کم و بیش تا پایان هفته و خصوصا طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ خرداد) وجود دارد و ممکن است نمود آن در نوار شرقی استان بیشتر باشد. البته این بارش‌ها دیگر به گستردگی و شدت روز گذشته که اکثر نواحی استان را تحت تاثیر قرار داد، نخواهد بود.

زورآوند وقوع چنین ناپایداری‌هایی از جمله رعد و برق و رگبار شدید باران را برای این موقع از سال طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: هنوز در فصل بهار قرار داریم و چنین بارش‌هایی در فصل بهار و حتی گاهی در اوایل تابستان نیز رخ می‌دهد.

وی درباره رعد و برق‌های مکرر نیز اظهارکرد: هر زمان ابر در آسمان باشد و وزش باد را نیز داشته باشیم، احتمال اینکه ابر‌ها بار الکتریکی بگیرند و رعد و برق رخ بدهد، زیاد است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در نواحی مختلف استان نیز اظهارکرد: بیشترین بارش از کوزران و به میزان ۲۰ میلی‌متر رخ داد و پس از آن صحنه با ۹ میلی‌متر و بیستون با هشت میلی‌متر بیشترین بارش را داشتند.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان، میزان بارش شهر کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۶.۵ میلی‌متر بوده و در سایر نواحی استان نیز عمدتا بارش کمتر از شش میلی‌متر را داشتیم .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.