بهره‌برداری از ستاد مرکزی قرنطینه گیاهی در بندر آستارا

همزمان با هفته جهاد کشاورزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، ستاد مرکزی قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی بندر آستارا به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در مراسم افتتاح این مجموعه  با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تمام جهادگران عرصه کشاورزی کشور گفت: مرکز قرنطینه گیاهی آستارا یکی از پست‌های بسیار مهم کشور است که بر اساس آمار بیش از ۹۲ درصد صادرات محصولات کشاورزی گیاهی از طریق این پست انجام می‌شود.

مریم جلیلی مقدم گفت: فعالیت مرکز قرنطینه گیاهی آستارا به اذهان سرویس فدرال قرنطینه گیاهی و دامی روسیه بسیار مطلوب ارزیابی شده و همکاران ما در این پست بسیار خوب کار می‌کنند و از صادرات دسترنج کشاورزان کشور که از این پایانه به مقاصد دیگر ارسال می گردد، به خوبی صیانت می‌شود.

وی اضافه کرد: قرنطینه نخستین سد دفاعی در برابر ورود آفات و بیماری‌های گیاهی همراه با محصولات کشاورزی است از این‌رو تلاش در حوزه قرنطینه گیاهی در مبادی ورودی و خروجی کشور بسیار مهم است و نیروهای این حوزه با تلاش شبانه‌روزی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات کشور و ارتقاء استاندارد محصولات کشاورزی دارند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همزمان با دومین روز از هفته جهاد کشاورزی از افتتاح ستاد مرکزی قرنطینه گیاهی آستارا با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع وزارت جهاد کشاورزی و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، صالح محمدی با بیان اینکه گیلان از استان‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی کشور است، اظهار کرد: پست‌های قرنطینه کار بسیار مهمی در حوزه سلامت غذا و امنیت غذایی بر عهده دارند.
وی بیان کرد: ستاد ملی قرنطینه نباتات گیاهی در شهرستان مرزی آستارا به عنوان بخش بسیار تاثیرگذار برای تقویت بازرگانی و تجارت خارجی محصولات کشاورزی به شمار می‌رود و نقطه قوتی برای ارتقاء امنیت غذایی کشور است.
گفتنی است افتتاح مرکز قرنطینه نباتات گیاهی شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به شهرستان مرزی بندر آستارا بود. 

برچسب ها: آستارا ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.