کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ میلی‌متر بارندگی در سردشت ثبت شده که بیشترین میزان بارش‌ها در استان به شمار می‌رود.

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سردشت با ۱۷ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر استان بوده، گفت: در اغلب شهر‌های استان به غیر از برخی شهر‌های شمالی بارش‌های رگباری طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین هوای گرمی را در آذربایجان‌غربی شاهد بودیم به طوری که پلدشت با ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین ۱۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا پایان هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد، اضافه کرد: هشدار نارنجی لازم در این زمینه در هفته جاری صادر شده و لازم است شهروندان به این هشدار‌ها توجه کافی و لازم را داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: رگبار باران، وزش باد، بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله پیامد‌های فعالیت امواج بارشی است و بیشتر نقاط شمال استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کریمی اضافه کرد: در نقاط مستعد علاوه بر بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: پیرو هشدار نارنجی صادر شده توصیه می‌شود که دستگاه‌های خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم: توصیه کرد که از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه‌ها هم تردد نداشته باشند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با بارش‌های متنوع در طی فصول مختلف سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.