مهاباد میزبان اجلاس بانوان شهیده اهل سنت شد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اجلاس تجلیل از ۳۹۲ خانواده زنان شهید اهل سنت آذربایجان‌غربی با حضور مسئولان کشوری و استانی به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: اجلاس تجلیل از خانواده زنان شهید اهل سنت آذربایجان‌غربی در راستای بزرگداشت کنگره ۱۲ هزار شهید استان به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای استقبال از مهمانان ویژه کشوری استانی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین تجلیل از بانوان شهیده اهل سنت استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد در ادامه گفت: همچنین در قالب این اجلاس برگزاری نمایشگاه و غرفه دستاورد‌های بانوان، نقش زنان در جامعه و انقلاب اسلامی و حوزه‌های فرهنگی به نمایش گذاشته خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این مراسم روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه جاری در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار خواهد شد، یادآور شد: گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده است که ۹۲۰ شهیده، اهل سنت هستند و آذربایجان‌غربی دارای هم ۳۹۲ شهیده اهل سنت بوده که ۱۲۱ آنان مربوط به شهرستان مهاباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.