مهمترین خدمات دولت مردمی سیزدهم در آبرسانی به ۳۲۵ روستای کرمانشاه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بیان مهمترین خدمات دولت مردمی سیزدهم در آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان اشاره کرد و گفت: آبرسانی به این روستا‌ها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی ملی و استانی و از محل هزینه‌کرد شرکت و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بیان مهمترین خدمات دولت مردمی سیزدهم از مردادماه ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳، به آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان اشاره کرد و گفت : آبرسانی به این روستا‌ها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی ملی و استانی و از محل هزینه‌کرد شرکت و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

وی از ساخت و تجهیز ۱۵۹ باب مخزن نگهداری آب شرب برای آبرسانی به روستا‌های مذکور با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب سخن گفت. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به ۶۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و همچنین احداث، تجهیز و برق‌رسانی به ۵۵ ایستگاه پمپاژ آب داشت.

وی در رابطه با عملکرد لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۴۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب ایجاد شده است.

داودی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های جوانرود و تازه‌آباد را در قالب دیگر دستاورد‌های ویژه دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر جوانرود با ۸۸ درصد پیشرفت و تازه‌آباد با ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی، به یاری خدا تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر روانسر هم در ابتدای دولت شهید جمهور پیشرفت ۳۵ درصدی داشت که طی سه سال خدمت دولت سیزدهم پیشرفت پروژه برابر ۶ سال قبل از آن بوده و اکنون به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

داودی در بیان احداث تصفیه‌خانه‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهر‌های سرمست، سنقر، صحنه و کرند اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور نیز طی دو سال آینده افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه (فاز۲) در دولت سیزدهم و نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت ۲۵ درصدی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: کار احداث تصفیه‌خانه آب سنقر که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و در ابتدای کار دولت سیزدهم تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشت که طی سه سال فعالیت این دولت، پیشرفت پروژه ۲.۵ برابر ۱۰ سال قبل شده و اکنون با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با اشاره به حفر و تجهیز ۱۰۵حلقه چاه آب شرب شهری و روستایی در سطح استان طی دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: کل اعتبار هزینه شده در بخش آب ۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان و سرجمع اعتبارات هزینه شده در بخش فاضلاب در این دوره ۷۴۸ میلیارد تومان بوده است.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.