دوچرخه و موتور‌های برقی اشتراکی به شیراز می‌آیند

در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز برای مصوبات کمک هزینه شهرداری جهت کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دوفوریتی ششهرداری شیراز، در خصوص مشارکت در تامین منابع مالی به منظور احداث و تکمیل و تعریض جاده منطقه ویژه اقتصادی شیراز، در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۰/۳/۱۴۰۳، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. 

براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود پیرو تفاهم نامه فی مابین شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی فارس به منظور تامین اعتبار نسبت به تکمیل پروژه راه منطقه ویژه اقتصادی شیراز، تا مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۰۰۰‏/۱۰۰ ریال (معادل ۱۰ میلیارد تومان) از ردیف اعتباری ۴۰۲۱۴۰۶ (پروژه زیرسازی، بهسازی، جدول گذاری، کانیوا گذاری، ترمیم، درزگیری، تراش و روکش آسفالت سطح شهر شیراز) از بودجه سال ۱۴۰۳ اقدام کند. 

تبصره بر اساس تبصره این مصوبه مسیر جاده منطقه ویژه اقتصادی از ابتدای کمربندی تا ورودی منطقه ویژه اقتصادی است و شهرداری هیچگونه هزینه‌ای جهت تملک احتمالی اراضی نخواهد داشت. 

همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص همکاری با فرمانداری شیراز در برگزاری انتخابات، بررسی و به تصویب رسید. 

بر اساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به هزینه کرد تا مبلغ ۰۰۰‏‏/۰۰۰‏‏/۰۰۰‏‏/۷۰ ریال جهت پذیرایی عوامل اجرایی و پرداخت هزینه اعزام خودرو‌های سواری، وانت، اتوبوس و مینی بوس و... در مدت زمان برگزاری انتخابات از محل ردیف¬های اعتباری ۱۲۱۴۰۴ (کرایه وسائط نقلیه)، ۱۲۰۷۰۱ (هزینه تشریفات)، ۱۲۰۵۰۱ (چاپ و خرید نشریات و مطبوعات)، ۱۲۰۲۱۶ (واگذاری خدمات اداری) و ۱۲۰۲۰۷ (واگذاری خدمات شهری) ۴۰۳۱۱۰۱ (بهسازی، تعمیر و نگهداری ناوگان غیر ریلی و یارانه بلیط) از بودجه سال ۱۴۰۳ اقدام کند.

در ادامه نامه فرمانداری شهرستان شیراز مبنی بر رفع ابهام از مصوبات شماره ۲۲۵۸/۱۴۰۲/ش مورخ ۱/۳/۱۴۰۳ و ۸۵۷/۱۴۰۳/ش مورخ ۵/۲/۱۴۰۳ در خصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز، نیز بررسی شد.

براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود در راستای اعمال مشوق‌های لازم جهت استفاده عموم شهروندان از حمل و نقل پاک، نسبت به استفاده از دوچرخه و موتور برقی در سطح محدوده شهر اقدام کند. 

شهرداری شیراز با توجه به نرخ ارائه خدمات دوچرخه و موتور برقی حسب نظریه کارشناسی رسمی دادگستری با اخذ مبلغ ۱۵۰۰۰ ریال (۱۵۰۰ تومان) به ازای هر دقیقه استفاده از دوچرخه برقی و مبلغ ۲۵۰۰۰ ریال (۲۵۰۰ تومان) جهت هر دقیقه استفاده از موتور برقی در سال ۱۴۰۳ اقدام کند. مبلغ ۰۰۰‏‏/۱۰ ریال (۱۰۰۰ تومان) از کرایه مذکور به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ ۰۰۰‏‏/۵۰۰‏‏/۱ ریال (۰۰۰‏‏/۱۵۰ تومان) به عنوان کمک هزینه ثبت نام اولیه سفر شهروندان از سوی شهرداری با هدف استقبال شهروندان از حمل و نقل پاک پرداخت می‌شود. 

همچنین لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص همکاری در طراحی مسجد شمس الشموس، ارسالی از کمیسیون مشترک فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا و برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک شورا، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد.

براساس این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به همکاری در طراحی مسجد شمس الشموس تاسقف مبلغ ده میلیارد ریال از ردیف اعتباری ۶۰۱۱۱۱۰۱ با عنوان (محله محوری) و مرکز شتاب دهنده از بودجه سال ۱۴۰۳ مطابق با ضوابط و مقررات اقدام کند.

دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از میزان ۴۳‏/۴۹ مترمربع عرصه معبر متروک دارای کدنوسازی ۱۳۱‏-۸‏-۶‏-۸ با کاربری محورها، گستره‌های و کانون‌های تجاری – اداری و خدمات با غلبه فرهنگی (فرا شهری – شهری حوزه‌ای) S۲۳۱، ارسالی از کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی وبه تصویب رسید. 

براساس این مصوبه سلب قابلیت استفاده عمومی از میزان ۴۳‏/۴۹ مترمربع عرصه معبر متروک دارای کدنوسازی ۱۳۱‏-۸‏-۶‏-۸ با کاربری محورها، گستره‌ها و کانون‌های تجاری – اداری و خدمات با غلبه فرهنگی (فرا شهری – شهری حوزه‌ای) S۲۳۱ و احتساب آن به عنوان اموال اختصاصی شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین لایحه شهرداری شیراز، درخصوص تقسیط عوارض نوسازی، هزینه خدمات پسماند‌های خانگی، واحد‌های تجاری و ساختمانی، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، نیز بررسی و تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.