مجوز برداشت سقز از بنه‌زار‌ها صادر نمی شود

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : تا سه سال دیگر مجوز برداشت سقز از بنه‌زار‌های استان صادر نمی‌شود.

وحید عزیزی با بیان اینکه هر گونه بهره‌برداری و برداشت از بنه‌زار‌های استان باید بر اساس قرارداد و با رعایت دستورالعمل‌ها انجام شود، گفت : هرنوع برداشت خارج از این چارچوب به منزله کالای قاچاق بوده و برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه مجوز برداشت شیره درخت بنه در بنه‌زار‌های استان هر سه سال یکبار و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و شرایط زیستی گونه‌های منطقه صادر می‌شود، افزود: با توجه به دوره تناوب بهره‌برداری و دوره استراحت درختان بنه، از امسال به مدت سه سال مجوز برداشت سقز از بنه‌زار‌های استان صادر نمی‌شود.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته مجوز برداشت سقز از بنه‌زار‌های استان صادر شد، گفت: سال گذشته حدود ۶۰ تن سقز از درختان بنه استان استحصال شد.

 وی افزود: بخشی از محصول تولید شده در بنه‌زار‌های استان کرمانشاه در بازار‌های محلی داخل استان عرضه و مابقی آن به صورت سقز خام و یا پخته روانه کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس می‌شود.

وی افزود: بخش زیادی از بنه‌زار‌های استان کرمانشاه در شهرستان‌های منطقه اورامانات و مابقی در شهرستان‌های غربی استان شامل سه شهرستان گیلانغرب، دالاهو و سرپلذهاب و بخشی هم در شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

عزیزی یادآور شد: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان کرمانشاه زیستگاه درختان بنه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.