فراهم بودن مقدمات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

استاندار کرمانشاه از فراهم بودن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه خبر داد.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت استان که با حضور فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت : مبنا و پایه این انتخابات به مانند انتخابات گذشته باید براساس مُر قانون باشد. 

وی افزود: رعایت قانون و اصل قرار دادن آن در انتخابات باید به صورت کامل، جدی و قطعی مورد توجه قرار گیرد و مبنای تمام اقداماتی باشد که در این زمینه انجام می‌گیرد. 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب نمایندگان فرماندار برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید افرادی به عنوان نماینده فرماندار انتخاب شوند که کارآمد، توانمند و بی‌طرف باشند و برخوردی منصفانه با جریان انتخابات داشته باشند. 

وی افزود: با توجه به سم‌پاشی‌هایی که دشمنان انجام می‌دهند که فضای جامعه را دچار حاشیه کنند، فرمانداران باید بگونه‌ای عمل کنند که مردم با خیال آسوده بتوانند در انتخابات شرکت کنند و انتخاباتی با شکوه برگزار شود. 

وی به سفر اخیرش به اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع نگاه شهید آیت الله رئیسی مبنی بر لزوم ارتقاء تعاملات با همسایگان و مقدماتی نیز که از قبل آماده شده بود، اواخر هفته گذشته سفری به اقلیم کردستان عراق داشتیم و با حضور استانداران استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان نشست‌هایی با مسئولین این منطقه برگزار شد. 

صحرایی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و مجاهدت‌های رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، میزان همدلی و صمیمیتی که اکنون بین اقلیم کردستان و کشورمان و خصوصا استان‌های غربی کشور وجود دارد، کم نظیر بوده و بسیاری از صاحب نظران و خود مسئولین اقلیم هم به این مسئله اذعان دارند. 

وی با بیان اینکه در این سفر چند روزه استانداران سه استان غربی کشور نشست‌هایی را در سطوح مختلف با مسئولین اقلیم کردستان عراق برگزار کردیم عنوان کرد: علیرغم سم‌پاشی‌های فراوانی که برای برهم زدن رابطه دوستانه بین ایران و اقلیم کردستان عراق می‌شود، خوشبختانه روابط ما با این بخش در حال حاضر در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. 

وی با بیان اینکه این میزان از دوستی بین کشورمان با اقلیم کردستان و دیگر مناطق باید تبیین شود، عنوان کرد: زمانی که حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان اتفاق افتاد، مردم اقلیم کردستان در تدارک استقبال از ایشان بودند و قرار بود رئیس جمهور کشورمان به این منطقه سفری داشته باشد که اگر می‌شد، اتفاق بی‌نظیری رقم می‌خورد. 

امانت‌دار رای مردم هستیم

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در این نشست انتخابات ریاست جمهوری را انتخاباتی بسیار حساس، کلیدی و سرنوشت ساز خواند و اظهار کرد: با توجه به اهمیت این انتخابات باید در روند اجرای آن دقت لازم را داشته باشیم و قانون را ملاک اصلی برای اقدامات خود بدانیم. 

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم شده، عنوان کرد: ۱۶۷۰ شعبه اخذ رای برای این انتخابات در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تغییری در این تعداد بوجود نیاید. 

وی تصریح کرد: تمام عوامل اجرایی دخیل در برگزاری این انتخابات خصوصا نمایندگان فرمانداران باید با دقت انتخاب شوند و موضوع آموزش و آشنایی آنها با وظایفشان در دستورکار قرار گیرد. 

مفید در خصوص احتمال برگزاری این انتخابات به شکل الکترونیکی نیز گفت: تا به این لحظه تصمیمی در خصوص برگزاری الکترونیک انتخابات گرفته نشده و بنا به اخذ رای به شکل سنتی است. 

وی با بیان اینکه طبق قانون باید تمام امکانات دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات در خدمت وزارت کشور و فرمانداران قرار گیرد، عنوان کرد: باید هماهنگی‌های لازم در این خصوص در سطح استان و شهرستان‌ها صورت گیرد. 

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان با بیان اینکه امانت‌دار رای مردم هستیم، افزود: رای مردم امانتی در دست عوامل برگزارکننده انتخابات است و آنها وظیفه قانونی، شرعی، انسانی و ولایی دارند که از امانت مردم به خوبی حفاظت کنند و از هیچ کاندیدایی جانبداری نکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.