تدارک ۱۶۷۰ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تدارک ۱۶۷۰ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد.

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد، با اشاره به شهادت آیت الله رییسی رئیس جمهور کشورمان، گفت : پس از این حادثه، باید اصل ۱۳۱ قانون اساسی یعنی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در کشور اجرایی شود. 

وی با بیان اینکه تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور فراهم شده، افزود: برای برگزاری این انتخابات چهار راهبرد اصلی شامل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت بالا مورد تاکید قرار دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه نیز ستاد انتخابات استان شکل گرفته، گفت: احکام اعضای ستاد صادر و کمیته‌هایی تشکیل شده و همه مسائل و مقدمات لازم مورد بررسی قرار گرفته است. 

شعبانی با تاکید براینکه آمادگی خوبی در سطح استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، خاطرنشان کرد: جمعا ۱۶۷۰ شعبه اخذ رأی برای این انتخابات خواهیم داشت که از این تعداد ۱۰۱۷ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۵۳ شعبه نیز سیار شهری و روستایی خواهد بود. 

وی اضافه کرد: برخلاف انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی که یک شهرستان حوزه اصلی برای چند شهرستان بود، در انتخابات ریاست جمهوری هر شهرستان یک حوزه اصلی است و به صورت مستقل عمل می‌کند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی مربوط به برگزاری انتخابات در استان نداشته ایم، عنوان کرد: خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی، پشتیبانی و لجستیکی برای برگزاری انتخابات نداریم و منتظر مشخص شدن کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده و شروع فرآیند تبلیغات هستیم. 

وی تاکید کرد: از آنجایی که احتمالا کاندیدا‌ها برای تبلیغات در استان حضور پیدا می‌کنند، باید فضای لازم را با هماهنگی هیات نظارت فراهم کنیم. 

شعبانی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات هم گفت: در حال حاضر نظر بر این است که انتخابات در کلانشهر‌ها به شکل الکترونیکی برگزار شود، اما این امر منوط به نظر شورای نگهبان است. 

وی در رابطه با مدارک مورد نیاز رای دهندگان برای رای دادن اظهار کرد: در این انتخابات رای دهندگان تنها با در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.