سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته هنرمندان صنایع دستی استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

تراب محمدی در آیین افتتاح کارگاه شیشه‌گری تبریز با دستور بر خط  ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجموع فعالان صنایع دستی آذربایجان شرقی را حدود ۲۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این استان مهد صنایع دستی و یکی از سه استان برتر کشور در این حوزه است که در حال حاضر فعالان این حوزه در ۸۵ رشته فعالیت می‌کنند.

وی کسب ۲۷۷ نشان ملی و ۱۳ نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی توسط هنرمندان آذربایجان شرقی را نشانه جایگاه والای این هنر صنعت در منطقه عنوان کرد و افزود: سالانه چهار هزار نفر توسط هنرمندان صنایع دستی استان آموزش رایگان داده می‌شوند.

تراب محمدی تعداد هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه در آذربایجان شرقی را ۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در صورت توسعه و حمایت از صنایع دستی این تعداد تا ۲۰ هزار نفر قابل افزایش است.

وی افتتاح کارگاه شیشه‌گری در شهرک صنعتی شهید سلیمانی را نمودی از علاقمندی مردم و صاحبان صنایع به صنایع دستی برشمرد و اضافه کرد: تولید صنایع شیشه‌گری در استان به پایداری لازم رسیده و این کارگاه هم یک مجتمع منسجم و منظم از صنایع دستی است که افتتاح آن مایه افتخار است.

تراب محمدی با اشاره به اشتغال ۲۰۰ نفر در این کارگاه گفت: در صورت اجرای فاز دوم کارگاه در سالنی به مساحت ۱۰هزار مترمربع ۳۰۰ نفر دیگر مشغول به کار خواهند شد و ما تلاش می‌کنیم که این کار هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه محصولات این کارگاه سفارش‌محور و صادرات‌محور است افزود: فروش سالانه کارگاه بیش از دو هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در صورت توسعه میزان فروش افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار