اتصال ۹۸ و ۷ دهم درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۸.۷ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل است.

 محمود رادمنش با بیان اینکه ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است، گفت: از این میزان هزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری است.
 
وی اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شد و در سه شهر دهدشت، گچسارن و چرام در حال تکمیل است. 
 
رادمنش گفت: با تکمیل این طرح‌ها پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن‌های ثابت، همراه و اینترنت در هزارو ۲۰۰ روستا و آبادی و ۱۷ شهر تقویت خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، ابراز کرد: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدام‌های شاخص و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بود.
 
رادمنش ابراز کرد: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی محروم در زمینه زیر ساخت‌های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و ۱۵۵ کیلومتر در دست اجراست.
 
رادمنش تصریح کرد: پایش و بررسی سایت‌های ارتباطی و ترافیک سایت‌های تلفن همراه از دیگر اقدام‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.