قنبرزاده: امکان تعویق در لیگ برتر فصل جدید وجود دارد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تا زمانیکه ورزشگاه‌ها تجهیز نشوند، فصل جدید لیگ برتر آغاز نخواهد شد.

منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص داوری‌های لیگ برتر، اظهار داشت: آسیب‌شناسی در خصوص تعدد داوران صورت گرفت و مسائل مختلف را بررسی کردیم. داور هم مثل بازیکن باید آمادگی جسمی و ذهنی داشته باشد و اینکه بخواهد با فاصله زمانی زیادی سوت بزند، آمادگی کمتر می‌شود. در نیم فصل دوم این مساله برطرف شد و در پنج هفته آخر، بیشتر داوران باتجربه مورد استفاده قرار گرفتند.

وی در خصوص VAR توضیح داد: واقعیت این است محدودیت‌هایی وجود داشت و نمی‌توان تاریخی برای استفاده نهایی از این سیستم را اعلام کرد. روز گذشته وزیر ورزش به شرکت توسعه تجهیز تاکید کرد که مشکلات برطرف شود. انتظار می‌رود شرکت توسعه در فرآیند کار، سرعت بیشتری به کار گیرد. ما نیز باید با فیفا هماهنگ شویم و پای کار هستیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال، بیان کرد: وزیر دستور داد حتما سیستم کمک داور ویدئویی برای فصل آتی استفاده شود. واقعا دیگر نمی‌شود با شیوه فعلی، لیگ باکیفیتی داشته باشیم. مسائلی در هفته‌های اخیر ایجاد شد که اگر VAR بود، میزان قابل توجهی از حاشیه‌ها کم می‌شد.

وی ادامه داد: با دید انسانی خیلی سخت است که همه چیز را تشخیص داد و اکنون با نرم افراز بحث آفساید و مسائل داوری را رصد می‌کنند. ماموریت VAR به شرکت توسعه تجهیر داده شده و آنها نیز مسائل اداری و دولتی دارند و می‌دانیم که در تلاش برای نهایی کردن کار‌ها هستند.

قنبرزاده در خصوص نقاط ضعف و قوت لیگ برتر، توضیح داد: از نقاط قوت می‌توان به قانونمندی بیشتر در بحث بودجه باشگاه‌ها و نزدیک شدن به استاندارد‌های مجوز حرفه‌ای اشاره کرد. خوشبختانه امسال تعداد تیم‌هایی که مجوز گرفتند، بیشتر بود. نزدیکی کیفیت مسابقات که تا روز آخر هم تیم قهرمان و سقوط کننده‌ها مشخص نبودند از اتفاقات مثبت بود. در مجموع، برنامه‌های لیگ تقریبا بر اساس چیزی که پیش‌بینی شده بود، اجرایی شد.

وی گفت: نداشتن VAR نیز از نقاط ضعف برجسته بود. همچنین ورزشگاه‌های ما باید از حالت سنتی خارج شوند تا بلیط فروشی بر اساس کد ملی صورت بگیرد. بر این اساس، تا زمانیکه ورزشگاه‌ها تجهیز نشوند، فصل جدید لیگ برتر آغاز نخواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دستمزد داوران، گفت: دستمزد آنان تا چهار برابر افزایش داده شده، اما کفایت نمی‌کند. باید اعتباراتی برای فدراسیون باشد تا بتواند دستمزد داوران را افزایش دهد.

وی در مورد جدی گرفته شدن موضع سقف بودجه از سوی فدراسیون، بیان کرد: می‌گفتند معیار چیست که مثلا امسال پایه سقف بودجه ۳۲۵ میلیارد تعیین شده است. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بر اساس درآمد‌های شناخته شده که باشگاه‌ها، اعلام کرده‌اند، سقف را مشخص کرده است. درآمد باشگاه‌ها نیز اعلام گردید و بررسی‌های لازم انجام شد و اکنون به بحث فیرپلی مالی نزدیک شده‌ایم. همین که اکنون معیار درآمد باشگاه‌ها را داریم، می‌توانیم برای مجوز حرفه‌ای و آسیایی شدن، بهتر حرکت کنیم.

قنبرزاده در ادامه به بحث مهمی در خصوص بانوان اشاره کرد و گفت: در بحث بانوان مصوبه داریم تا باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر مردان باید در لیگ کشوری یا حداقل استانی بانوان نیز تیم داشته باشند. این از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا است و مدیران باشگاه‌ها باید فوتبال بانوان را جدی بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار