اجرای ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از مجموع ۲ هزار کیلومتر خط انتقال فیبر نوری در استان هزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری است.

محمود رادمنش اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شده است در سه شهر دهدشت، دوگنبدان و چرام رو به اتمام است.

رادمنش تصریح کرد: با تکمیل این طرح ها پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در هزارو ۲۰۰ روستا و آبادی و ۱۷ شهر تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ، ابراز کرد: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدام های شاخص و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بوده است.

رادمنش اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

 رادمنش ابراز کرد: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی محروم در زمینه زیر ساخت های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و ۱۵۵ کیلومتر در دست اجرا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.