رحیم پور: برد برابر هنگ‌کنگ همراه با تغییر نسل اتفاق خوبی بود

کارشناس فوتبال گفت: خوشبختانه برد برابر تیم ملی هنگ‌کنگ همراه با تغییر نسل تیم ملی فوتبال بود که باید ادامه‌دار باشد.

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی هنگ کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: به نظرم روند تغییر نفرات در تیم ملی فوتبال  شروع شده است. خوشبختانه ۳ نفر از خط دفاع ما در این بازی برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند. همچنین اشکالاتی که ما داشتیم و ۲ گل از تیم ملی هنگ کنگ خوردیم به خاطر عدم هماهنگی بین خط دفاع و دروازه بان بود.

او افزود: متاسفانه تیم ملی فوتبال فرصتی برای تمرین کردن و در کنار هم بودن را نداشتند تا به هماهنگی لازم برسند. اگر به گذشته و زمان کی روش برگردیم ما هر زمان که می‌خواستیم با تیم‌های سطح پایین‌تر بازی کنیم گاهی اوقات تا یک الی ۲ ماه هم بازی‌های لیگ را تعطیل می‌کردند تا تیم ملی به اردو برود و خودش را آماده بازی‌های سطح پایین کند. باید به کادر فنی و امیر قلعه نویی تبریک گفت که مسابقات لیگ را تعطیل نکردند و روند جوانگرایی تیم ملی را دنبال کردند و این بازی هم در خانه حریف بود و بازیکنانی مثل آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، حزباوی  و قربانی بازی کردند و شرایط خوبی داشتند و نفرات جدید به تیم ملی اضافه شده بودند.

رحیم پور گفت: همه تیم‌های آسیایی می‌دانند که خط تهاجمی ما وضعیت خوبی دارد به خاطر همین تیم ملی هنگ کنگ مجبور بود عقب بازی کند و حالت تدافعی بیشتری داشته باشد. این تیم وقتی به جلو آمد بلافاصله از سوی طارمی و آزمون تنبیه شد، چون این‌ها بازیکنانی هستند که قدر موقعیت‌ها را می‌دانند هر چند فرصت‌های خوبی هم در نیمه اول از سوی طارمی و آزمون داشتیم که خراب کردند، اما به مرور به شرایط بازی برگشتند و به بازی احاطه بیشتری پیدا کردند و تیم ملی هارمونی بهتری پیدا کرد و فرصت‌های خوبی به دست آوردند. اما نقطه ضعف ما در  عدم هماهنگی  در بخش دفاعی  بود. خوشبختانه این برد همراه با تغییرات در نسل تیم ملی فوتبال بود و  باید به کادر فنی تبریک بگوییم. روندی که باید ادامه پیدا کند و بازیکنان  جوان باید آرام آرام بیشتر بازی کنند تا ان شاء الله به جام جهانی می‌رسند شرایط بهتری داشته باشند. البته  حواسمان باشد که ما برای بازی‌های جام جهانی باید خودمان را آماده کنیم و قاعدتا باید ضریب قدی خود را حفظ کنیم و از بازیکنانی در پست‌های مختلف استفاده کنیم که  میانگین قدی بالایی داشته باشند.

او افزود: یکی از ضعف‌های ما از گذشته تاکنون  این بوده است  که تیم‌های رقیب می‌دانستند که به دلیل اینکه ما از کناره‌ها بیشتر حرکت می‌کنیم و در دفاع‌های چپ و راست از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که بیشتر تکنیکی و سرعتی هستند و میانگین قدی پایینی داشتند آنها نیز از این ضعف در شروع مجدد‌ها و ارسال‌ها استفاده می‌کردند و در نقاطی که دفاع کوتاه قد ما حضور داشت بهره می‌بردند و به گل می‌رسیدند. همانطور که داریم روند تغییر نسل را انجام می‌دهیم حواسمان به این موارد باشد که ضریب قدی ما خیلی مهم است و باید این میانگین قدی را برای مسابقات جام جهانی حفظ کنیم که یکی از برگ‌های برنده ما در این مسابقات ضریب قدی بالای ما است.

رحیم پور درباره اینکه بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی ازبکستان است، گفت: قاعدتا ما شرایطمان به صورتی هست که به مرحله بعد صعود کردیم و  این بازی در زمین خودمان است و بازی هست که  با فراغ بال بیشتر به عنوان بازی تدارکاتی نگاه کنیم و بقیه بازیکنانی که نیاز داریم و باید آنها را  امتحان کنیم را در این بازی استفاده کنیم.  ما باید سریعتر تیم ملی را جوان کنیم. از همین بازی‌هایی که نیاز به برد نداریم و استرس و اضطراب وجود ندارد نهایت بهره را  ببریم و از بازیکنان جوان برای تغییر نسل استفاده کنیم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار