حضور به موقع آتش نشانان مانع از گسترش حریق در منزل مسکونی شد

در پی نشت گاز از پیک نیک در یک منزل مسکونی و به دنبال اضطراب و عدم آموزش کافی اهالی این منزل، حریقی ناخواسته در حال شکل گیری بود.

مرتضی بخشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: این حریق در ساعت ۲۱:۱۹ دقیقه شب گذشته (چهارشنبه ۱۶/۳/۱۴۰۳) به سامانه ۱۲۵ این سازمان اعلام شد که نیرو‌های این سازمان در کمتر از دو دقیقه در محل حاضر و اقدام به ایمن سازی محل نمودند.

مرتضی بخشی در تشریح این خبر گفت:اهالی این منزل قصد داشتند با استفاده از این وسیله اقدام به تهیه غذا نمایند که نشت گاز از پیک نیک موجب آتش سوزی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی زرند گفت: مشاهده شعله‌های آتش موجب ترس اهالی منزل و انتقال پیک نیک به درون بالکن منزل و استفاده از چندین پتوی خشک برای خاموش کردن باعث شعله ور شدن بیشتر این پیک نیک می‌شود 


وی افزود: به محض ورود نیرو‌های این سازمان به محل حادثه، اقدامات عملیاتی آغاز و نیرو‌ها بدون استفاده از تجهیزات آبرسانی و تنها با استفاده از کپسول‌های کف و فوم اقدام به اطفاء حریق نمودند.


بخشی حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی را باعث کاهش میزان خسارت عنوان و تصریح کرد:شهروندان باید به یاد داشته باشندکه در هنگام وقوع حادثه اولین و بهترین کار حفظ خونسردی و اطلاع به موقع حادثه به عوامل امدادی با ذکر درست آدرس و نوع حادثه می‌باشد.


وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و نیرو‌های این سازمان در ساعت ۲۱:۳۶ دقیقه به ایستگاه برگشتند.

برچسب ها: حریق ، منزل مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار