هرمزگانی ها دیروز با مصرف دو هزار و ۷۹۰ مگاوات برق رکورد زدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: بعلت افزایش سه تا ۵ درجه‌ای گرمای هوا و مصرف دو هزار و ۷۹۰ مگاوات، روز گذشته بار پله‌ای مصرف برق در هرمزگان ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

محمد کریمی گفت: اوج مصرف برق در هرمزگان بین ساعت‌های دوازده تا ۱۷ عصر، و بیست تا ۲۳ است.

وی گفت: با مدیریت و برنامه ریزی در مصرف برق، هرمزگان تاکنون خاموشی نداشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌ها کشاورزان موظف شدند برق چاه‌های کشاورزی خود را از ساعت یازده و ۳۰، تا ۱۶ و سی دقیقه خاموش کنند.

کریمی افزود: صنایع و شهرک‌های صنعتی هم موظف شدند یک روز در هفته، مصرف برق را ۹۰ درصد کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: بخش تجاری نیز باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهد و همه مشترکان مجتمع‌های بزرگ و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و مخابرات هم موظف به نصب مولد‌های اضطراری شدند.

کریمی گفت: صنایع که در خارج از شهرک‌های صنعتی واقع هستند و مشترکان بالای ۲ مگاوات در ساعت هم موظفند در ساعت‌های اوج مصرف ماه‌های تیر و مرداد ۵۵، و خرداد و شهریور ۳۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی گفت: صنایعی که مصرف برق زیر ۲ مگاوات دارند نیز باید یک روز در هفته تعطیل شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: در بخش عمومی همه دستگاه‌های دولتی و نظامی باید در ساعت اداری ۴۰ و غیر اداری نیز ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش خانگی هم شهروندان مصرف برق خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند و درصورت صرفه جویی نسبت به مدت مشابه پارسال، پاداش بگیرند.

هرمزگان ۷۸۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آن در بخش خانگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.