معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: متاسفانه مشکل زمین‌های اوقافی، روند حدنگار را کندتر کرده است و امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این مسائل حل شود.

جلسه کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار (کاداستر) استان در شهر محمود آباد نمونه برگزار شد.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این نشست گفت: به منظور تثبیت مالکیت‌ها و اجرای کامل قانون حدنگار هر هفته در یک شهر یا بخش جلسه برگزار می‌شود.

فولیان افزود: قانون حدنگار پنج سال فرصت اجرایی داشت که اراضی زراعی و مسکونی که سند نداشته باشند از دریافت سایر خدمات محروم شوند؛ بنابراین مردم باید همکاری کنند تا حقوق شهروندی محقق شود. هدف دولت از اجرای قانون حدنگار، شناسایی اموال غیرمنقول است تا اسناد موجود به اسناد رسمی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: حدنگار برای تمام اراضی ملی انجام شده و برای ۴۹۰ هزار هکتار از اراضی باغی و کشاورزی استان چهار هزار جلد سند رسمی صادر شده است. متاسفانه مشکل زمین‌های اوقافی، روند حدنگار را کندتر کرده است و امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این مسائل حل شود.

ولایتمدار (آبنوش) نماینده مردم قزوین البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: همه باید تابع قانون باشند و از قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم تا این مساله حل شود. چرا باید نهاد‌ها کاری کنند که نفرین مردم پشت بحث وقف باشد؟ مساله محمودآباد باید در محمودآباد و به نفع مردم حل شود.

غلامحسینی مدیرکل ثبت اسناد قزوین در این نشست گفت: پنج هزار و ۶۶۲ قطعه آماده صدور سند مالکیت است ولی بدلیل مشکلاتی امکان صدور سند رسمی وجود ندارد و اگر مردم بتوانند اجاره نامه رسمی دریافت کنند این مشکل رفع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.