پاکسازی یکی از آب بندان‌های آلوده ماسال از گیاه مهاجم سنبل آبی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال از پاکسازی ۵ هزار مترمربع از آب بندان منطقه دوله ملال این شهرستان از گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد.

حمید سلطان خواه گفت: به مناسبت روز جهانی محیط زیست، ۵ هزار مترمربع آب بندان در منطقه دوله ملال شهرستان ماسال، با مشارکت دهیاری، میرآب محل و مردم منطقه به مدت ۲ روز از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

وی با اشاره به وجود ۳۲ آب بندان در شهرستان ماسال، افزود: کارشناسان و ماموران یگان حفاظت به صورت مداوم آب بندان‌های شهرستان را به عنوان زیستگاه انواع پرندگان و آبزیان بازرسی می‌کنند تا بتوانند در صورت بروز هر گونه مشکل در محیط زیست، اقدامات موثر و به موقعی انجام دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال با بیان اینکه به دلیل رشد سریع گیاه مهاجم سنبل آبی در آب بندان دوله ملال این شهرستان، این بار دوم است که این آب بندان در سال ۱۴۰۳ پاکسازی شده است، از شهروندان خواست از پرورش این گونه مهاجم که به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند، خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
گیاه سنبل آبی یا Hyacinth برای محیط زیست اصلا خوب نیست اما جدیدا در کشورهای دیگه مد شده که ساقه اون رو خشک می کنند و باهاش سبد و غیره می بافند. اگه در گوگل سرچ کنید water hyacinth baskets نمونه هاش رو پیدا می کنید. شاید این باعث بشه که کارگاههای تولیدی شروع به برداشت این گیاه کنند و این گیاه اینطوری در تالاب ها کمتر و کمتر بشه.