عملیات سمپاشی بهاره درختان در شهر سنندج آغاز شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: این اداره هر ساله با بهره‌گیری از روش‌های کنترل مناسب و استفاده از سموم ایمن اقدام به مبارزه آفات در ختان در معابر سنندج می‌کند.

مهدی زندیه افزود: عملیات سم‌پاشی درختان در سنندج با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی و با استفاده از سم حشره‌کش پالیزین که بر پایه ارگانیک بوده و زیانی از لحاظ زیست محیطی و برای سلامت شهروندان آسیبی ندارد، آغاز شده است.

به گفته وی این اقدام مهم در راستای جلوگیری از طغیان شته، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، یادآور شد: سم مورد نظر پایه گیاهی دارد و در سمپاشی بهاره علیه شته استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف حفظ و نگهداری درختان در مقابل هرگونه آفات علیات سمپاشی از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح به مدت ۱۰ شب انجام می‌شود، از شهروندان خواست از باز کردن پنجره‌های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

زندیه یادآور شد: در صورتیکه دیگر ارگان‌ها برای سمپاشی علیه آفت مورد نظر اقدام می‌کنند، باید هماهنگی‌های لازم با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج صورت گیرد.

شته سیاه اقاقیا یکی از آفات مهم است که همواره در خرداد ماه به شدت شاخه و برگ‌های درختان اقاقیا را در سطح فضای سبز شهری آلوده کرده و در کنار آسیب به درختان موجب مزاحمت برای شهروندان می‌شود، لذا کنترل و پیشگیری از طغیان آن بصورت سالانه امری لازم و ضروری است.

برچسب ها: آفت ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.