مدیریت پسماند از اولویت‌های محیط زیستی در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های محیط زیست استان، مدیریت پسماند است و در این راستا کارگروه‌های پسماند فعالسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرداری درخصوص مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا عملا اقدامی انجام نداده است و انتظار می‌رود این مهم را در شهر‌های استان عملیاتی کند.

اقبال حمیدی، تبدیل پسماند زباله به کود و انرژی را برای جلوگیری از آلودگی آب و هوا و محیط زیست از دیگر مطالبات این سازمان بیان کرد.

وی با اشاره به گرم شدن هوا در استان و افزایش احتمال آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها گفت: باتوجه به پوشش گیاهی زیاد و احتمال آتش سوزی در مراتع، تجهیزات و دمنده برای مقابله با آتش خریداری شده و تیم‌های واکنش سریع نیز شناسایی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: با مدیریت بحران استان نیز مکاتباتی انجام شده و آمادگی لازم برای اعزام بالگرد در مواقع ضروری از دیگر استان‌ها وجود دارد.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حیات وحش استان گریزی شدزپ و بیان کرد: طی چند سال اخیر، حفاظت گاه‌های حیات وحش استان بهبود یافته و آمار تخلفاتی گونه‌های حیات وحش نیز روند کاهشی دارد.

وی با بیان اینکه پایش مانیتورینگ این سازمان در مناطق حفاظت شده به صورت مستمر انجام می‌شود، از مردم درخواست کرد که همچون گذشته از زیستگاه‌های حیات وحش محافظت کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: در راستای قانون حمایت از گونه‌های حیات وحش، در سال گذشته قراردادی با صندوق بیمه کشاورزی منعقد شده که بر اساس آن، تمامی خسارت کشاورزان ناشی از آسیب حیوانات به مزارع و دام‌ها در مناطق حفاظت شده پرداخت می‌شود.

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.