بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش یک درصدی بود.

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار داشته است به گونه‌ای که نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز ادامه تحریم‌های روسیه و نبود آینده‌ای روشن برای پایان جنگ اوکراین، جملگی بازار انرژی را تحت تاثیر قرار داده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در معاملات امروز (دوشنبه) بازار انرژی، بهای طلای سیاه شاهد جهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با یک دلار افزایش، ۸۳ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۳ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. 

افزایش امروز بهای نفت در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها درباره تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای حفظ نرخ بهره به منظور مقابله با نرخ تورم در ایالات متحده، باعث کاهش ۲ درصدی بهای نفت برنت و ۳ درصدی بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت در هفته گذشته شده بود. 

داده‌های تورمی درباره آلمان به عنوان قدرتمندترین اقتصاد اتحادیه اروپا و نیز داده‌های مربوط به تورم منطقه یورو نشانه‌هایی از کاهش نرخ بهره را نوید می‌دهد و تحلیلگران در هفته جاری به تحقق آن امید بسته اند. 

افزایش نرخ بهره بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر مخرب می‌گذارد و همین امر باعث کاهش بهای نفت در بازار جهانی می‌شود. به هر میزان نرخ بهره کاهش یابد، انجام فعالیت‌های اقتصادی تشویق شده و مصرف انرژی افزایش می‌یابد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار