کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

طیف گسترده‌ای از متغیر‌های اقتصادی همانند عرضه و تقاضا تا متغیر‌های سیاسی همانند جنگ و صلح در جهان بر بهای نفت در بازار انرژی تاثیر می‌گذارند. شرایط اقتصادی آمریکا و چین به عنوان غول‌های اقتصادی جهان و نیز جنگ اوکراین و غزه از مهمترین مسائل تاثیر گذار فعلی در بازار انرژی هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل نگرانی از حفظ نرخ بهره بانکی در آمریکا به دلیل عدم فروکش کردن تورم در این کشور، شاهد سقوط یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۸۳ سنت کاهش، ۸۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۴ سنت کاهش، به ۷۹ دلار و ۲۶ سنت رسید. 

تحلیلگران بازار امیدوار بودند فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در نهایت تصمیم به کاهش نرخ بهره بانکی بگیرد. کاهش نرخ بهره بانکی می‌تواند باعث کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر شده و این موضوع بهای نفت را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند. 

درباره متغیر‌های سیاسی تاثیرگذار بر بازار نیز، نبود آینده روشن برای پایان جنگ غزه و استقرار صلح پایدار در این باریکه، و نیز ادامه جنگ اوکراین و ادامه آتش بیاری کشور‌های غربی در حمایت از کی یف، جملگی نشان دهنده آن است که بازار انرژی می‌تواند هر آن تحت تاثیر از کنترل خارج شدن تنش‌ها در جهان باشد. 
مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خوبه
آخرین اخبار