پوشش ۹۴ درصدی اینترنت روستایی در لرستان

۹۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار لرستان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از مجموع یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار تاکنون۹۴ درصداز روستا‌های استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امکان اتصال آنها به شبکه‌ی ملی اطلاعات فراهم شده است.
مجتبی صارمی با اشاره به اخذ اعتباراتی از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای لرستان افزود:مجوز اتصال ۳۶۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دریافت شده تا جشن اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه‌ی ملی اطلاعات همزمان با هفته دولت امسال برگزار شود.
وی به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشارعه کرد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها، طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها موسوم به FTTH است که عملیات اجرایی آن اواخر سال ۱۴۰۱ در هشت شهر استان توسط اپراتور ابلاغی (آسیاتک) آغاز شد.
صارمی افزود:ارائه سرویس اینترنت با سرعت حداکثر تا یکهزار مگابیت بر ثانیه بر بستر فیبر نوری برای همه‌ی کاربران خانگی، کسب و کار‌های تجاری، مراکز اداری، آموزشی و درمانی است که تاکنون بیش از ۲۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در استان توسعه یافته و شرایط اشتراک پذیری برای دو هزار و ۸۲۳ مشترک فراهم شده است.
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:این پروژه زیرساخت اصلی شهر هوشمند بوده و مهاجرت به نسل‌های بالاتر اپراتور همراه نیز وابسته به اجرای آن است.
صارمی در خصوص هزینه‌های این خدمت افزود تأمین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط‌های شخصی، هزینه‌های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتور‌ها دریافت می‌شود.
وی گفت:کار احداث و راه اندازی این زیرساخت در مناطق یک تا سه شهر دورود و منطقه‌ی قاضی آباد خرم آباد پایان یافته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir و یا اپراتور‌های مربوطه نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

 

برچسب ها: اینترنت ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.