سرهنگ فیروز کشیر درباره خطای سامانههای نظارتی در ثبت تخلفات گفت: سامانههای نظارتی دوربینها در زمان ثبت تخلفات، حدود پنج درصد خطا دارند. پلیس راهور برای اینکه هیچ حقی از کسی زائل نشود؛ مرکز خدمات ترافیکی و مرکز اجرائیات را راهاندازی کرد که در آن امکان اعتراض به جریمهها وجود دارد.
وی افزود: در این مرکز، به استناد ماده ۵ قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید ظرف ۶۰ روز، مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند. همچنین اگر اعتراضی به جریمه خود داشته باشند میتوانند به این مرکز اجرائیات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: روزانه حدود ۱۵۰۰ خودرو و ۲۰۰ موتورسیکلت به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت میکنند.
کشیر با اشاره به ماموریتهای مرکز خدمات ترافیکی گفت که علاوه بر ترخیص خودروها و موتورسیکلتهای توقیفی و رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی، رسیدگی به شکایات پوشش پلاک و رسیدگی به شکایات دو تخلف همزمان مانند سرعت و سبقت غیرمجاز قرارگاه سرعت نیز از جمله ماموریتهای این مراکز است.
وی درباره آدرس مراکز اجرائیات نیز گفت: در مناطق ۸،۱۴،۱۶،۲۰،۲۱ و ۲۲ این مراکز وجود دارند و پاسخگوی مردم خواهند بود.
آمار ترخیص خودروها و موتورسیکلتهای توقیفی در سالجاری
کشیر درباره درباره ترخیص خودروها نیز گفت: ۸۸ درصد از شهروندان به صورت غیرحضوری به مراکز پلیس+۱۰ یا نرم افزار پلیس من مراجعهو نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کردهاند. از اول فروردین ماه سال جاری تا پنجم خرداد ماه، هشت هزار خودرو و ۵۷ هزار موتورسیکلت به صورت غیرحضوری اقدام به ترخیص خودروی خود کردهاند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: هموطنان میتوانند با استفاده از نرم افزار موبایلی پلیس من، مدارک خود را ارسال کرده و یک پیامک حاوی کد ترخیص دریافت کنند. سپس با این کد میتوانند اقدام به ترخیص خودروی خود کرده و زمان کمتری را در مراکز منتظر بمانند.
کشیر با اشاره به آمار ترخیصهای حضوری نیز گفت: ۱۲ درصد از ترخیص وسایل نقلیه به صورت حضوری انجام میشود. از ابتدای امسال تا پنجم خرداد ماه، دو هزار خودرو و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت ترخیص شدهاند. در مجموع در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو و ۵۸ هزار موتورسیکلت ترخیص شده است.
وی خطاب به ۱۲ درصد از افرادی که هنوز به صورت حضوری خودروی خود را ترخیص میکنند نیز گفت:به این عزیزان توصیه میکنم از طریق مراجعه غیرحضوری، نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند، زیرا این روشها بسیار آسانتر بوده و زمان کمتری را از رانندگان میگیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره مراکز پلیس+۱۰ ادامه داد: افرادی که مدارکشان کامل باشد میتوانند از طریق مرکز پلیس+۱۰ نیز امور خود را انجام دهند، اما اگر در احراز مدارک و مشخصات مشکلی پیش آید، خود این مراکز افراد را به مرکز خدمات ترافیکی هدایت میکنند.
منبع: ایسنا
با کندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی
و
و
و
ما کم بدبختی و گرفتاری داریم که حالا بیافتیم دنبال شکایت از جریمه های اشتباه؟
برای من هر چند ماه یک بار جریمه اشتباه سرعت غیرمجاز یا کمربند میاد
بعد منم میرم شکایت میکنم میگن درست جریمه رو حذف میکنند
منتها این وسط یک مبلغی به عنوان رسیدگی و درخواست حذف جریمه از ما میگیرند
خوب این که شد همون الان من اندازه چندتا جریمه فقط هزینه رسیدگی دادم
هر چی پیگیری می کنم، پاک نمیشه
جریمه هاش آنلاین هست
پرداخت آنلاین
اونوقت بابت اعتراض باید کلی دوندگی کنی
خب یه سایت بذارید مدارک روهمونجا بارگزاری کنیم ،اول و آخرش که پول خدمات رو میگیرید.اینجوری لااقل آدم وقتش تلف نمیشه