معاون دادگستری استان کرمان:

بخش راین با پرونده های قضایی مسن مواجه است

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: بخش راین از شهر‌هایی است که بیشترین پرونده‌های مسن را دارد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان گفت: بایستی از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، ائمه جمعه و جماعات و فرهنگسازی در مدارس و نماز جمعه استفاده شود تا از حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاسته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی نخعی در آئین معارفه سید مصطفی توکلی رئیس جدید حوزه قضائی بخش راین گفت: طی یک سال اخیر بیش از هزار و ۷۴۲ فقره پرونده وارد دادگاه راین شده است و در مقابل یک هزار و ۶۰۰ فقره مختومه شده است و درحال حاضر مانده ورودی تعداد ۸۷۵ پرونده در این حوزه قضائی است.

این مقام قضایی افزود: حدود ۱۴ هزار فقره پرونده مسن در استان وجود دارد و بایستی قضات و کارمندان اداری استان در جهت تعیین و تکلیف این پرونده‌ها همت کنند همچنین بخش راین از شهر‌هایی است که بیشترین پرونده‌های مسن را دارد و تعداد این پرونده‌ها ۳۱۱ فقره است.

وی اظهار داشت: چهار اتهام ردیف اول این بخش شامل؛ اول موضوع تصادفات (۲۰ درصد)، دوم سرقت (۱۱ درصد)، سوم اخلال در نظم و آسایش عمومی و چهارم ورود و اقامت اتباع بیگانه می‌باشد.

 

وی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: هر کسی که کاری انجام می‌دهد بهتر است به بهترین شکل ممکن انجام شود، اگر ارباب رجوعی به اداره مراجعه کرد و خارج از اختیارات شما بود، با احترام برای وی توضیح دهید و او را قانع کنید.

حجت الاسلام نخعی تصریح کرد: بایستی کار‌ها به شکلی محکم و متقن انجام شود، و در انجام وظایف جزئیات درنظر گرفته شود.

 

برچسب ها: پرونده ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار