مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: با اقدام ساده‌ای مانند سرویس سیستم‌های سرمایشی مصرف این کولر‌ها تا ۳۰ درصد می‌تواند کاهش پیدا کند.

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: افزایش دمای هوا موجب افزایش مصرف بسیار زیاد برق خواهد شد که برای مدیریت این موضوع برنامه‌های متعدد در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری و صنعتی صورت می‌گیرد.

او افزود: امسال یک اقدام مفید انجام شد و آن هم بحث اپراتور هوشمند انرژی است. برنامه کاربردی «با انرژی» ایجاده شد که از این طریق مصرف انرژی به ویژه برای مشترکان خانگی و تجاری قابل رصد است. هدف ما به هیچ وجه عدم استفاده از برق نیست، اما به دنبال استفاده درست و به اندازه از این انرژی بار ارزش هستیم. می‌توانیم با اقداماتی مانند سرویس کولر‌ها و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج در مدیریت مصرف کمک کنیم.

این مقام مسئول با مقایسه میزان مصرف در کشور گفت: شدت مصرف انرژی در ایران بالاست و به نسبت آن چیزی که مصرف می‌کنیم، به خروجی مطلوب نمی رسیم. سرویس سیستم‌های سرمایشی و استفاده درست از آنها تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
من خودم یه پوشش عایق برا کولرهای آبی اختراع کردم که نمیذاره سرمای بدنه کولرای آبی هدر بره و حداقل 30% خنک کنندگی اونا رو بیشتر میکنه و اینجوری مصرف آب و برقشونو کم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
مهمترین مسئله تو کولرهای آبی سیم ارته که اوجب واجباته و هر سازنده ای روی پشت بوم میله ارت قوی نذاشت باید جریمه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
پره ها و موتور کولر ابی باید روون باشه و هر دو ماه محورای کولر آبیا باید گریس کاری بشه و تسمه اشون هم نیمه سفت باشه و بدون تسمه با دست موتور رو بچرخونن اگه روون نبود بوشهای موتور باید گریسکاری بشه و اگه بازم روون نشد بوشاش عوض بشه
آخرین اخبار