شهدا، چراغ صراط مستقیم هستند

سخنران نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: شهدا راه بلد صراط مستقیم هستند و ما باید دنباله رو راه آنان باشیم.

حجت الاسلام مهدوی نژاد سخنران نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: دغدغه اصلی این دوران یک مطلب است و آن این است که چه کنیم از مسیر اصلی منحرف نشویم و مسیر را گم نکنیم. 

او افزود: صراط مستقیم ولایت است و درواقع ولایت مسیر و عبادات و حج و زکات و... وسیله برای رسیدن به این مسیر است. 

مهدوی نژاد بیان کرد: پذیرش و فهم ولایت ساده نیست؛ یک مرحله محبت و مرحله دوم، مودت و مرحله آخر ولایت است و باید بدانیم در دوران غیبت، جاده ولایت و صراط مستقیم باریک‌تر می‌شود. 

او گفت: برخی ولایت امام معصوم یعنی دوازده امام را قبول دارند، اما امام غیرمعصوم را قبول ندارند که اینها ریزش می‌کنند. 

سخنران این مراسم ادامه داد: امت اسلام در دوران غیبت دچار حوادثی می‌شود که تنها با هدایت ولایت فقیه از این حوادث خارج می‌شود که در این راه نیز برخی ریزش می‌کنند. 

او تصریح کرد: شهدا نیز وسیله برای رسیدن به مقصد و چراغ این راه هستند. 

مهدوی نژاد خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهدا را بخوانید، شهید شناسی کنید و الگو‌های رفتاری و سبک زندگی آنها را بشناسید و الگو قرار دهید. 

او گفت: توصیه اکید شهدا پیروی از ولایت و ولایتمداری است و به خاطر داشته باشید که شهدا راه بلد صراط مستقیم هستند، دنباله رو راه آنان باشیم و از یادشان غافل نشویم. 

سخنران نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: یک شهید مخالف ولی فقیه پیدا نمی‌کنید چراکه کسی که با ولایت فقیه مشکل داشته باشد در صراط مستقیم نیست که شهید شود. 

او تصریح کرد: امروز خون شهدای غزه، دانشجویان آمریکا و فرانسه و انگلیس را به خیابان‌ها آورده است واین انقلاب باورنکردنی که در حال وقوع است، به خاطر خون شهدا است. 

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی بافق از سال ۱۳۸۴ میزبان سه شهید گمنام است و نوزدهمین یادواره شهدای گمنام این دانشگاه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 

سخنرانی، اجرای سرود، روایتگری، مداحی و دکلمه خوانی و برپایی غرفه‌های فرهنگی با مضامین شهدایی از برنامه‌های این مراسم بود که به همت بسیج دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.