برگزاری همایش جهانی حضرت رضا (ع)

پنجمین همایش جهانی حضرت رضا (ع) با حضور متفکرانی از ۳۵ کشور جهان در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

پنجمین همایش جهانی حضرت رضا (ع) امروز با پیام رهبر معظم انقلاب و با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در این کنگره جهانی، متفکرانی از ۳۵ کشور جهان در مدت دو روز، ۸۰ مقاله را در قالب ۲۰ نشست با موضوعاتی همچون عدالت شناسی و ظلم شناسی در اندیشه امام رضا (ع) ارائه می کنند.

در مراسم آغاز این کنگره بین المللی، افزون بر پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه ای، آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید نیز در پیام های جداگانه‌ای به این کنگره، بر ستم زدایی از چهره ملت‌ها و مبارزه با ظلم ظالمان از طریق معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تأکید کردند.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این همایش گفت: امام رضا (ع) تجلی عدل را در نظام خلقت و تکوین و تجلی عدل الهی را در وجود پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ترسیم می‌کند.

کنگره جهانی امام رضا(ع)، مجموعه همایش‌هایی است که درباره امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) به‌صورت سالانه و یا چند سال یک‌بار در مشهد، مرکز استان خراسان رضوی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش، آغاز حرکتی علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام رضا(ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار