برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در روستا‌های بخش شهداد

اردوی جهادی دامپزشکی با نام شهید محمد حسین جوکار در روستا‌های محروم بخش شهداد برگزار شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: دومین اردوی جهادی امسال که به نام و یاد شهید محمد حسین جوکار مزین شده بود، ۱۸۰۰ راس دام سبک علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در روستا‌های محروم شهداد واکسینه شدند.

محمود زین الدینی گفت: این اردوی جهادی در روستا‌های شفیع آباد و دهنو بخش شهداد با حضور دامپزشکان و کارشناسان شبکه دامپزشکی در راستای یاری رساندن به نیازمندان و مناطق کم برخوردار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دامپزشکی خدمت رسانی، آگاه سازی، کاهش عوامل مخاطره آمیز دامی و بالا بردن راندمان تولید و کاهش خسارت اقتصادی در صنعت دامپروری می‌باشد افزود: علاوه بر واکسیناسیون دام، خدماتی از جمله تشخیص و درمان بیماری‌های دامی، سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام، آموزش‌های چهره به چهره به دامداران و روستاییان و ارائه مشاوره‌های بهداشتی در خصوص پیبشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که علاوه بر حفظ و نگهداری از سرمایه‌های دامی، کمکی در جهت حفظ سلامت مردم و کاهش هزینه‌های درمانی می‌باشد انجام شد.

 زین الدینی بیان کرد: با توجه به افزایش دما و به منظور پیشگیری از بیماری‌های انگلی و بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع جایگاه و اماکن دامی در این اردوی جهادی سم پاشی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه دامپزشکی آمادگی لازم را برای برگزاری اردوی جهادی با تمام ظرفیت خود را دارد و خواستار همکاری بیشتر سایر ارگان‌ها به منظور ارتقا سلامت، پیشگیری، افزایش تولید و بهره وری در مناطق محروم و کم برخوردار شد و از دامداران درخواست نمود با شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا خدمات پیشگیرانه و درمانی گسترش یافته و شاهد توسعه اقتصادی در بخش دامپروری در شهرستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.