رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

حجاب و عفاف، واجب شرعی است

انجم شعاع، حجاب و عفاف را یکی از واجبات شرعی دانست و گفت: کشور‌های غربی با نگاه جنسیتی به زن، او را به فساد، فحشا و منکر کشانده اند.

حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در چهارمین جشنواره تکریم الگو‌های برتر عفاف و حجاب ورزش بانوان استان کرمان که به مناسبت دهه کرامت با حضور پاریزی مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و روسای برخی از هیئت‌های ورزشی کرمان در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، گفت: حجاب و عفاف جزو فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست، یعنی ایرانی‌ها قبل از اسلام هم حجاب داشتند و در حقیقت داشتن حجاب و عفاف یکی از واجبات شرعی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: دربحث حجاب و عفاف همه مراجع تقلید، چه مراجع عصر خودمان و چه مراجع قبل، هیچ کدام نگفتند که حجاب واجب نیست و همه حکم به وجوب حجاب داده اند و ما نمی‌توانیم برای خوشحالی تعدادی و یا شهرت حکم شرعی را عوض کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ایران اسلامی ما کشور اهل بیت (علیهم السلام)، ولایت و امام رضا (ع) است، عنوان کرد: مردم ما به اهل بیت (علیهم السلام)، امام حسین (ع) و امام زمان (عج) اعتقاد دارند و مسیر حجاب و عفت، مسائل شرعی و دینی‌شان را رعایت می‌کنند.

انجم شعاع با اعلام اینکه بعضی‌ها تلاش می‌کنند از هر راهی که وجود دارد برهنگی را در این کشور تبلیغ و تفکر غربی که در دنیا حاکم است را در ایران هم پیاده کنند، گفت: در حقیقت آن‌ها می‌خواهند ایران هم مثل ترکیه، اروپا و آمریکا شود؛ حالا شما ببینید آن‌ها که زن را برهنه کردند و در جامعه جنسیت زن را نشان داده‌اند نه شخصیت زن را؛ به کجا رسیدند؟ آیا آن‌ها مسیر خوبی رفتند؟ اکنون در کشور آن‌ها زن جایگاه درستی دارد؟، واقعاً باید به اینها فکر کنیم و مسیر غلطی که آن‌ها رفتند و زن را به فساد، فحشا و منکر کشاندند، ما دیگر آن مسیر را نرویم.

وی ابراز امیدواری کرد، جامعه اسلامی و ایرانی ما که همیشه در مسیر درست و اهل بیت علیهم السلام حرکت کرده است، در این مسیر ثابت قدم باشد و همواره شاهد درخشش زنان ایرانی در همه صحنه‌ها و زمینه‌ها باشیم و زن ایرانی به جایگاه شایسته‌ای که لیاقتش را دارد در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های ورزشی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.