ارسال ۲۱۲۲ اثر به رویداد کشوری زرسا

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۱۲۲ اثر دانشجویی، اساتید و هیات علمی به رویداد کشوری زرسا ارسال شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: امسال این دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف برای بازگشت به مسیر رشد جمعیتی دومین جشنواره ملی زرسا یا دومین رویداد فرهنگی هنری کشوری زن، رسانه، سلامت و ایران را برگزار می کند. 

دکتر مهدی فتاحی می گوید: زن، رسانه، سلامت و ایران چهار مولفه و واژه‌های پنهان رویداد ملی زرسا است که در حوزه رشد جمعیت و فرزند آوری تعریف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت از بعد مثبت جزو ضرورت‌ها و پایه‌های قدرت و توسعه رشد کشور و همین موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه مسوولان باید به وظیفه خود در این راستاعمل کنند و در این مسیر پویا باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کاهش رشد جمعیت را از دغدغه‌های مهم در حوزه سلامت و اجتماعی دانست و گفت: رشد جمعیت سالمندی باید کنترل شود تا با کاهش رشد جمعیت جوانی روبرو نشویم و در این راستا هر حوزه‌ای با توجه به وظایف خود اقداماتی را انجام می‌دهد که زرسا یکی از برنامه‌های فرهنگی هنری دانشگاه علوم پزشکی در این راستا است.

فتاحی  رسانه، تحقیق و پژوهش، هنر‌های تجسمی و آثار ادبی را چهار محور  اجرایی این جشنواره عنوان کرد و افزود: فیلم، تیزر، عکس، نمایش‌نامه، تئاتر، مستند، شعر و دل نوشته، خبر و گزارش، مقاله و تحلیل، پوستر و هر زمینه‌ای که امکان ارسال آثار را دارد، در بستر این جشنواره تعریف شده است.

به گفته وی ازدواج دانشجویی و تاثیر فرزندآوری و نشاط خانواده و جامعه از جمله مباحث کلیدی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود و علاقه‌مندان که از ۲۳ اسفند در حال ارسال آثار خود هستند و تا ۳۰ اردیبهشت هم فرصت برای دریافت آثار تعریف شده است که در صورت امکان استقبال زیاد پیش بینی‌ها برای تمدید این دوره در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در پاسخ به اینکه تاکنون تا چه تعداد اثر به این جشنواره ارسال شده است؟ گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۲۲ اثر دانشجویی، اساتید و هیات علمی ارسال شده است که با این حساب تعداد برگزیدگان نیز نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

فتاحی اظهار کرد: در  اولین جشنواره زرسا حدود ۱۸۰ اثر ارسال شده بود که تاکنون ۱۲ برابر بیش از جشنواره اول آثار ارسال شده است.

وی ادامه داد: از اغلب شهر‌ها و استان‌ها آثار مرتبط دریافت کرده‌ایم، اما بیشترین آثار علاوه بر آذربایجان‌غربی مربوط به استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان و تهران است.

مراسم اختتامیه جشنواره زرسا نوزده خرداد امسال برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.