پایان جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس»

با تقدیر از برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس پایان یافت.

آئین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، نویسندگان، شاعران و اعضای فرهیخته‌ی علاقمند به فرهنگ و تاریخ سلماس در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد.

در این آئین، حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه سلماس با تبریک دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ و تاریخ خود در تقویت و حس وطن دوستی جوانان اهمیت قابل توجهی داشته و برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌هایی در این زمینه نقش بسزایی دارد. 

اکبر جسوری، نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: قدمت و تاریخ سلماس به قدری غنی و پربار است که حتی نمی‌توان در قالب داستان بلند به مخاطب انتقال داد چه برسد به داستان کوتاه؛ این استعداد شرکت کنندگان است که تاریخی به قدمت سلماس را توانستند در قالب داستان کوتاه به رشته تحریر در آورده و گوشه کوچکی از تاریخ سلماس را به تصویر بکشند. 

  جشنواره داستان کوتاه شهر من به دو زبان فارسی و ترکی با محوریت اصلی زلزله سلماس در سال ۱۳۰۹ و سایر وقایع تاریخی این شهرستان برگزار شد؛ که بیست و دو اثر از اعضای نویسنده و فعال کتابخانه‌ها و دانش آموزان به دبیرخانه رسید و در نهایت سه اثر از اسما غفاری، دلوین اطمانی و ساره موسوی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند، و از میان آثار نوجوانان نیز اثر ماهنی موفقی با عنوان «درخت انار» به عنوان ثر برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت؛ و نیز آثار مینا کریمی، محمود تاری وردی پور نیز شایان تقدیر انتخاب شد.

اهداف اصلی این جشنواره اهمیت دادن به تاریخچه شهرسلماس، کشف استعداد‌ها و پرورش نویسندگی افراد بود که در فاصله این فراخوان نشست‌های تخصصی تاریخچه شهرستان سلماس، توسط نویسندگان و تاریخ پژوهان سلماسی برگزار شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.