۲۰۰ تن نخاله ساختمانی در حاشیه جاده‌ای مهاباد جمع‌آوری شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی محور‌های مواصلاتی و حاشیه جاده‌ای این شهرستان با کمک عوامل راهداری جمع‌آوری شد و به مکان مناسب انتقال یافته است.

سلیمان رمضانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: افزایش بی‌رویه انباشت نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر بویژه در کنار مسیر‌های ارتباطی منجر به تخریب محیط‌زیست و خطراتی‌ایمنی شده بود، که طرح جمع‌آوری آنها و ساماندهی نحوه انباشت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیر‌های مهاباد به شهرستان‌های میاندوآب، ارومیه و بوکان و حاشیه شهر و پیرامون سد از نخاله ساختمانی پاک‌سازی و جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد بیان کرد: هم اکنون مکان ویژه دفع نخاله‌های ساختمانی مشخص و سایت قدیمی پسماند و زباله سیدآباد به مدت یکسال برای تخلیه این زباله‌ها در نظر گرفته شده است.

سلیمانی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی با کمک راهداری و شهرداری ادامه دارد، افزود: با افراد متخلف که اقدام به تخلیه غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده و سطح شهر می‌کنند، برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

این طرح با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست، حفظ سیمای محیط‌طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه‌ها همچنین حفظ و پاک‌سازی سواحل اجرا می‌شود و ضرورت دارد بستر‌های لازم برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط‌زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.