مدیر امور آب مهاباد گفت: رهاسازی سهمیه آب بخش کشاورزی با درخواست کشاورزان این شهرستان از مخزن سد آغاز شده است.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: رهاسازی آب با درخواست بخش کشاورزی و با دبی ۱۶ مترمکعب بر ثانیه در حال انجام است و تا رفع نیاز آبی آنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق آخرین سهمیه ابلاغی امسال ۸۰ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است، اضافه کرد: این سهمیه با دبی مشخص طی چند مرحله با تشخیص و هماهنگی جهادکشاورزی و امور آب رهاسازی می‌شود.

مدیر امور آب مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی رهاسازی شده، افزود: همچنین باتوجه به میزان بارش‌های قابل قبول امسال و میزان ذخیره مخزن سد امکان افزایش سهمیه کشاورزان به ۹۰ میلیون مترمکعب وجود دارد.

وی در خصوص میزان بارش‌ها در ایستگاه هواشناسی تاج سد مهاباد نیز اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده که بیش از ۱۰۰ میلی‌متر از بارش‌های سال قبل بیشتر است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.