نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ۵۵ میلیون مترمکعبی سهمیه آب کشاورزی این شهرستان توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه منطقی نبوده و قابل قبول نیست.

جلال محمودزاده در جلسه شورای کشاورزی که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس و شماری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد، گفت: کاهش این میزان آب از سهمیه کشاورزی که از محل سد مهاباد تامین می‌شود ظلم بزرگی به تولیدکنندگان این حوزه است.

وی گفت: میزان کاهش سهمیه آب کشاورزی از ۱۴۵ میلیون به ۹۰ میلیون مترمکعب در حالی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد که اقدامی از سوی دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان انجام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هم اکنون از مجموع ۱۲ هزار هکتار اراصی کشاورزی دشت مهاباد تنها حدود ۵۰۰ هکتار به آبیاری تحت فشار تبدیل شده که این مقدار قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بسیار خوب دریاچه سد مهاباد در حوزه گردشگری از مسئولان دست اندرکار خواست زمینه لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه را فراهم سازد.  

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود پایین بودن ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان و استان در مقایسه با سرانه کشوری، عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از سوی شرکت تعاون روستایی، پایین بودن سهمیه آرد روستایی و عدم پرداخت خسارت زنبورداران مهابادی را از عمده مشکلات این بخش در منطقه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.